וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תפטרו אותנו מעולכם

יהושע בריינר

16.5.2010 / 10:26

יהושע בריינר היה מקריב את קברו אכול התולעים אם זה היה מסייע להצלת חיים. עכשיו הוא קורא לחרדים המפגינים לשוב לישיבות ולהניח לנו להמשיך לעשות משהו למען המדינה - מה שהם מעולם לא עשו

שיהיה ברור כבר מעכשיו, לחרדים, לחילוניים ולכל אדם: אם חלקת הקבר שלי, של הורי, של סבי או של הסבא של הסבא של הסבתא שלי תפריע לבניית חדר מיון להצלת כל אדם שהוא - תפנו אותה. קחו טרקטור גדול, תביאו די-9 מצה"ל ופשוט תרימו אותי משם, על גופתי ועל התולעים ושכבר מזמן יאכלו כל חלק שנשאר ממני, תשליכו אותי בצד ותחילו לבנות. מבין את זה, ליצמן?

עובדי קברים

אומרים שחרדים הם אנשים עם יכולת אנליטית מדהימה. כמי שפתח דף גמרא פעם או פעמיים בחיים שלו, אני יכול להעיד מקרוב שניתוח ההתפלפלויות מפתחות את החשיבה לא פחות מתרגיל מתמטי מסובך. הייתי רוצה לחשוב שכאלה הם גם החרדים שמתנגדים ומוכנים לשים את נפשם בכפם על מנת למנוע את פינוי הקברים מבית החולים ברזילי באשקלון. שמתחת לגלימות השחורות מסתתר לו שכל שפותח אחרי אלפי שעות לימוד פנויים, למעט כמה דקות שרובכם הייתם צריכים לוותר בשביל לקפוץ לבקו"ם ולקבל פטור משירות בצה"ל. אבל מסתבר שאפילו את זה אין להם.

צריך להיות מטורף, חסר היגיון, בור וחסר כל התחשבות ברגשות האדם בכדי ללכת ולהפגין נגד פינוי הקברים באשקלון. מה אתם עוד צריכים לדעת? רשות העתיקות אומרת שהסיכוי שמדובר בקברים יהודיים הוא כמו הסיכוי שהרב אלישיב יגלח יום אחד את הזקן ויצביע ליאיר לפיד. כל גורם בר סמכא אומר במפורש שהקמת חדר מיון ממוגן בעיר כל כך מאויימת כמו אשקלון היא הכרח ממדרגה ראשונה, ושהאלטרנטיבה תעלה בכיס של כולנו, אלו שהלכו לצבא, שעובדים מדי פעם וגם לאלו שלא, קרוב ל-160 מיליון שקלים, אבל החרדים? כמה קברים פאגנים חשובים להם כאילו היה מדובר במשיח עצמו. אלו לא אנשים חרדים עושי דבר הקדוש ברוך הוא, אלו עובדי קברים מזן הזוי ביותר.

מסייעים לאויב

ואל תגידו לי שמדובר בקומץ. ברגע שמפלגה שלמה מתייצבת לימינם, הדברים לא יכולים להיות ברורים יותר. מי שמפגינים באשקלון, ירושלים ובית שמש רואים חשיבות עליונה שלא להתגייס לצה"ל בכדי לא לבטל חס וחלילה דקה של לימוד תורה, אבל מתברר שבשביל לחסום כבישים ולהתפרע, לזה כמובן יש את כל הזמן שבעולם.

אני אישית לא באתי אליכם בטענות אף פעם כשבמפגין לא עמדתם בצפירה, גם לא כשלא התגייסתם לצה"ל. כל עוד החוק לצדכם, אין לי ברירה. אבל כשאתם להגן על קברים שמי יודע אם יש להם בכלל קשר ליהדות - אתם פוגעים בתקציב המדינה, באזרחי אשקלון והסביבה ובסדר הציבורי. אתם מסייעים בפועל לחמאס ולחבריו לפגוע באזרחים, שיהיו שמחים לדעת שבגלל אלפים שכמותכם יהיה נוח יותר לפגוע בבית החולים היחיד באיזור הדרום.

איפה הכבוד?

כמעט אי אפשר להאמין שמי שמתנגד לפינוי הקברים הוא סגן שר הבריאות. כבוד סגן השר, אם אתה באמת ובתמים מאמין שפינוי הקברים של חבורת עובדי אלילים תגרום לקדוש ברוך הוא לכעוס למרות המטרה הכל-כך חשובה, אולי בריאות הנפש היא התחום המתאים בשבילך.

חרדים יקרים, תעשו לכולנו טובה. קחו את הרגליים שלכם ותחזרו לישיבות. אנחנו נמשיך לעבוד, לשרת ולפרנס. עד שתחליטו שאתם מצטרפים אלינו, תמשיכו להתפלל לבורא עולם, ללמוד כמה שיותר ולהסתגר בעולמה של תורה, אבל לפחות אל תפריעו. אני באמת רוצה להאמין שלימוד התורה תורם משהו למדינה, אבל אם אתם מוכנים לעשות הכל על מנת שחדר המיון הממוגן לא ייבנה, אתם לא מכבדים את האדם ולא את המדינה. ירחם ה'.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully