וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליצמן מנע שידור חי של העתקת הקברים מ"ברזילי"

16.5.2010 / 12:40

סגן שר הבריאות הורה להנהלת בית החולים באשקלון להסיר מאתר האינטרנט של המוסד שידור חי של מהלך פינוי הקברים מהמתחם בו מיועד להיבנות חדר המיון הממוגן. נתניהו: העתקת הקברים היא לטובת הכלל

שי מכלוף

(צילום: שי מכלוף, קריינות: רועי כ"ץ, עריכת וידאו: יאיר דניאל)

סגן שר הבריאות יעקב ליצמן (יהדות התורה) הורה בצהריים (ראשון) להנהלת בית החולים "ברזילי" באשקלון להסיר מאתר האינטרנט של המוסד את השידור החי של פינוי הקברים מהמתחם בו מיועד להיבנות חדר המיון הממוגן. בעקבות זאת הופסק השידור החי באתר.

מוקדם יותר מתח ליצמן ביקורת חריפה על העתקת הקברים ממתחם בית החולים, שהחלה הלילה. לדבריו, ההחלטה להעתיקם היא "איוולת" ו"טעות" של ראש הממשלה נתניהו. "ראש הממשלה טעה כשהחליט כך", אמר ליצמן בראיון לקול ישראל. "זה לא משנה אם אלה קברי יהודים או לא. מה הציבור בחו"ל יגיד אם יפנו קברים יהודים? מה יקרה, למשל, אם ממשלת פולין תעביר קברים בגלל נדל"ן? היינו זועקים "אנטישמים" ומערבים את כל העולם. מה לא היינו עושים? וכאן? שקט".

סגן שר הבריאות הגן בראיון על החלטתו שבוטלה לבנות את חדר המיון הממוגן באתר חלופי בבית החולים ברזילי. "אני עומד על כך שההחלטה שלי היתה מוצדקת", אמר ליצמן. "אותה החלטה החליטו אולמרט ומנכ"ל משרדו דאז רענן דינור וגם שר הבריאות הקודם. החליטו אותה החלטה, ואף אחד לא זעק. איש לא אמר שזה מסכן חיים. הכל עבר על מי מנוחות. אבל כשליצמן בא והחליט מה שהחליט – כולם זועקים"

"נצא להפגין אם הרבנים יורו לנו"

לדברי סגן שר הבריאות, "אם הרבנים יגידו להפגין, אז נצא להפגין. אני לא יודע כרגע על קריאה כזו". בתשובה לשאלה האם מפלגת יהדות התורה צפויה לחולל משבר קואליציוני בגין העברת הקברים, או אף לפרוש מהקואליציה, אמר ליצמן: "נתייעץ השבוע עם הרבנים מה לעשות, אך לא על כל דבר עושים משבר". סגן שר הבריאות חזר ואמר: "התנגדתי מהרגע הראשון להזזת הקברים. זו החלטה שבטעות ביסודה. צדקתי במאה אחוז".

גם ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הבוקר להעתקת הקברים מבית החולים ברזילי. בפתח ישיבת הממשלה אמר נתניהו, כי "אחרי מלחמת לבנון השנייה התקבלה החלטה להקים חדר מיון חדש בצמוד לבית החולים. יש ציבור חרדי חשוב הרואה את עצמו נפגע מההחלטה, אך הגענו להחלטה שיש לבצע אותה וטובת הכלל מכריעה". נתניהו הוסיף כי "זה כלל מנחה: במידת האפשר, אנחנו מתייעצים עם הגורמים השונים אך בסוף מחויבות הממשלה היא לטובת הכלל. כך פעלנו וכך נפעל".

תחת אבטחה כבדה של המשטרה הגיעו הלילה לבית החולים ברזילי דחפורים, טרקטורים ומכולה לצורך העתקת הקברים. עשרות חרדים תושבי ירושלים הגיעו הלילה למקום כדי למחות על המהלך, והמשטרה עיכבה 15 מהם לחקירה. הבוקר נעצרו 15 חרדים נוספים באשקלון. הם נעצרו לאחר שניסו להיכנס למתחם בית החולים ברזילי בעיר. כתוצאה מהעימותים עם המשטרה, נזקקו שני חרדים לטיפול רפואי.

עדכון ראשון: 08:33

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully