וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניצחון ההיגיון והתבונה

דן מרגלית

16.5.2010 / 7:36

אין חרדים - כאלה הזקוקים לקצבת ילדים ולביטוח הלאומי ולרפואת שיניים בחינם לילדיהם - שמעוניינים לבזבז אפילו שקל אחד מקופת הלאום כדי להשאיר את השלדים שהתגלו בבית החולים ברזילי באשקלון בקבריהם. הם יודעים היטב כי מותר להזיז עצמות יהודים מקברם, ועל אחת כמה וכמה עובדי אלילים.

כל המהומה היא שירות לגזברי האגודות החרדיות, שזקוקים לסערה עם קורט של אלימות כדי למלא מחדש את הקופות. לפיכך הם מעוותים את ההלכה. משנים אותה. ממאיסים אותה לא רק על החילונים והדתיים?הלאומיים, אלא אפילו על ציבורם.

מה ליצמן באמת חושב?

לא אחת אני שואל את עצמי, מה היה פוליגרף מגלה על מה שחושבים בחדרי ליבם יעקב ליצמן ומשה גפני ומאיר פרוש. כולם יודעים שהעברת השלדים היא המעשה הנכון. אולי אפילו הרב יוסף שלום אלישיב הישיש, שבשמו התנהלה השערורייה במשך תקופה כה ארוכה וכמעט עלה בידי יזמיה לגבור על ההיגיון והתבונה.

הממשלה אישרה, לחרפתה, על חודו של קול את הרעיון להעתיק את מרכז פעילות החירום של בית החולים ברזילי ולהשקיע בכך 130 מיליון שקלים, והתעשתה רק ברגע האחרון. צריך עדיין לקוות כי בנימין נתניהו, אשר חזר בו מן הטעות, יעמוד הפעם על דעתו בנחישות.

החרדים לא יפרשו מהממשלה בגלל שישה שלדים של עובדי כוכבים ומזלות. זה יעלה להם בשליטת ליצמן במשרד הבריאות ובניהול ועדת הכספים בידי גפני. הם יודעים טוב מצאן מרעיתם היכן מרוח לחמם, ומשהתברר להם כי לא עלה בידם לכפות את שיגיונם על רוב הציבור יבעירו כמה צמיגים וישליכו כמה אבנים, ויהיו נסערים מאוד, ויחזרו לישיבות ולכוללים ולבטלה בבית.

הבוקר עוד ישמיעו דברי ביקורת, וקיצונים שבהם גם ינאצו, אבל מחר יתפללו "רפאנו - ונרפא", והם יודעים כי אין בדרום הארץ מקום טוב יותר למזור מאשר ליבת ברזילי באתר שממנו נעקרו הקברים. המסקנה אינה שצריך לצפצף על רצון הציבור החרדי, אלא שאסור להתייחס ברצינות לאיומיו לפרוש בכל שני וחמישי מסיר הבשר של השותפות הקואליציונית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully