וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"גדודי חללי אל אקצא" נטלו אחריות לפיגוע

יהושע בריינר וניר יהב

15.5.2010 / 0:13

שני אזרחים ישראלים נפצעו באורח קל בפיגוע ירי סמוך להתנחלות עפרה. "גדודי חללי אל אקצא על שם עימאד מורנייה" נטלו אחריות לפיגוע שלטענתם בא כתגובה למותו של צעיר פלסטיני אתמול

"גדודי חללי אל-אקצא - החוליות על שם השהיד עימאד מורנייה", אחד מהפלגים של הזרוע הצבאית של פתח, נטל אמש (שישי) אחריות על פיגוע הירי שבו נפצעו שני אזרחים ישראלים סמוך להתנחלות עפרה ממערב לרמאללה. לדברי הזרוע, הפיגוע בוצע בתגובה למותו של הפלסטיני לפנות בוקר באזור.

מוקדם יותר פתחו פלסטינים באש לעבר רכב ישראלי סמוך לצומת חלמיש מערבית לרמאללה. מהירי נפצעו באורח קל שני אזרחים ישראלים - תושב ההתנחלות עפרה וישראלית נוספת ולא נזקקו לפינוי לבית החולים והם קיבלו טיפול רפואי בשער ההתנחלות. כוחות נרחבים של צה"ל פתחו בסריקות באזור הירי.

בתחילה נבדק החשד ששמשת המכונית התנפצה כתוצאה מיידוי אבנים, אולם מבדיקת כוחות צה"ל שהוזעקו למקום התברר כי מדובר בפגיעות ירי. בצה"ל לא שוללים את האפשרות שהירי בוצע בתגובה למותו של הפלסטיני הלילה סמוך לרמאללה שנהרג לדבריהם כתוצאה מירי של מתנחל.

בעקבות התקרית פנו גורמים בכירים במנהל האזרחי לראשי הרשות הפלסטינית ומנגנוני הביטחון ואמרו כי הם רואים את פיגוע הירי בחומרה רבה וכי עליהם לפעול להרגעת הרוחות בשטח.

מקורות ביטחון פלסטינים דיווחו כי הנער הפלסטיני בן ה-16 שנהרג אתמול, נורה בידי מתנחלים. על פי הדיווח, התקרית אירעה באזור הכפר סינג'יל שליד רמאללה, לאחר שיידה אבנים לעבר מכוניתם של המתנחלים.

עדכון ראשון - 19:57

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully