וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר החקלאות: לפצות מגדלי העופות הפלסטינים

רמי שני

14.5.2010 / 14:49

שר החקלאות שמחון פנה לקהילה הבינ"ל בבקשה לסייע במתן פיצויים למגדלי העופות ברשות הפלסטינית. לדבריו, אם העופות לא יושמדו, הפגיעה בפלסטינים תגרום נזק קשה גם לכלכלה בישראל

שר החקלאות שלום שמחון, פנה היום (שישי) לקהילה הבינלאומית בבקשה לסייע במתן פיצויים למגדלי עופות ברשות הפלסטינית, שהלולים שלהם נפגעו בשפעת העופות. לדבריו, הפיצויים נועדו להביא לכך שהמגדלים בלולים ישמידו את העופות מבלי להסב להם נזק. בנובף, הם יתבקשו לחסל גם עופות ברדיוס של שלושה קילומטרים מהלולים הנגועים, כמתחייב מהכללים שקבעה ישראל לצורך זה.

לדברי השר, אם העופות לא יושמדו, הדבר יפגע קשות גם בכלכלה הישראלית. הוא ציין, כי "למרות שהלולים נמצאים בטול כרם, ישראל מחויבת לסגור הייצוא מתחומה למשך חודש. לכן, נדרש הסיוע של ארגונים בינלאומיים כדי לעצור את התפשטות המגיפה ביעילות. יש לזכור שכל אירוע המתרחש ברשות הפלסטינית בתחום מחלות בעלי חיים משפיע על ישראל ועל פעילותה בתחום הייצוא".

השירותים הווטרינרים של ישראל החלו בהעברת חומרי הרדמה לרשות הפלשתינית ובהדרכה לגבי השמדת עופות. באירוע הנוכחי תידרש השמדת 200 אלף עופות ברדיוס של שלושה ק"מ משני הלולים הנגועים. פעילות זו נעשית על פי הנחייה של מנהל השירותים הוטרינרים, ד"ר משה חיימוביץ. במשרד החקלאות מציינים, כי בבדיקות שנערכו בצד הישראלי לא התגלתה עד כה שפעת העופות.

לפני כשבוע נמצאו מתים שני עופות מסוג אמו בפינת החי של קיבוץ עין גדי. בבדיקה שערך משרד הבריאות התברר, כי העופות שמתו לקו בשפעת העופות מהזן האלים H5N1. בעקבות כך הושמדו כאמצעי בטיחות כל העופות בפינת החי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully