וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זעם בשמאל: הסרטון על הר הבית - הסתה חולנית

פנחס וולף וניר יהב

13.5.2010 / 22:52

ח"כים ממפלגות השמאל תקפו את גורמי הימין שמפיצים סרטון בו נראים מטוסים מפציצים את הר הבית. טלב א-סנע: "הימין הסהרורי יביא לחורבן מדינת ישראל"

יח"צ - חד פעמי

חברי כנסת ממפלגות השמאל הגיבו הערב (חמישי) בזעם בעקבות חשיפת הסרטון המופץ בחוגי הימין הקיצוני, בו נראים מטוסים מפציצים את מסגד אל אקצא שעל הר הבית בעיר העתיקה בירושלים. על חורבות האתר הקדוש למוסלמים ניתן לראות את הקמת בית המקדש.

ח"כ אחמד טיבי (רע"מ-תע"ל) אמר בתגובה לסרטון כי "רמת ההסתה בישראל נגד האיסלם והפלסטינים גבוהה ואינה מטופלת על ידי הרשויות. התבטאויות חלק מהשרים אף מעודדות הסתה חולנית זו". טיבי הוסיף כי "החלום הפתולוגי של גורמי ימין קיצוניים – של הרס מסגד אל-אקצא – ידוע זה מכבר, ואין זה בחזקת איום סרק כי אם איום רציני שיש לבלום אותו בכל דרך".

גם ח"כ טלב א-סנע (רע"מ-תע"ל) תקף אף הוא את הימין הקיצוני בעקבות חשיפת הסרטון. לדבריו, "הימין הסהרורי הוא שהביא לחורבן בית ראשון ושני, והוא שיביא לחורבן מדינת ישראל. זאת אם הממשלה וציבור השפויים בישראל לא יעצרו בעדו מלנסות לבצע את מזימותיו שעשויות להביא לקטסטרופה באזור. המדיניות המתרפסת של הממשלה בפני הימין הסהרורי מסכנת את הדמוקרטיה וגם מסכנת את המשך קיום מדינת ישראל".

יו"ר מרצ, ח"כ חיים אורון, אמר לוואלה! חדשות בתגובה לסרטון כי "אחת התביעות המוצדקות של מדינת ישראל מהרשות הפלסטינית היא הפסקת ההסתה. מאידך, מתקיימת עצימת עיניים מההסתה הקיצונית של אותם חוגים הזויים המנסים להרעיל את החברה הישראלית".

"לא צריך עוד פירומנים"

לדברי ח"כ איתן כבל (העבודה), "חוקי המדינה מאוד ברורים בכל הנוגע להסתה והפרת הסדר הציבורי, ובוודאי ככל שהדברים נוגעים בקודשי הדת היהודית ודתות אחרות. אני מצפה מהמשטרה לחקור את מפיצי הסרטים ולמצות איתם את הדין. לקראת הקיץ יש מספיק חשש משריפות, ולא צריך עוד פירומנים באזור שצלילות מחשבתם מוטלת בספק".

ח"כ דב חנין (חד"ש) אמר כי, "הימין הקיצוני הולך ומקצין. חזיונות השמדת המסגדים עלולים להוליד מעשים איומים ולהמיט חורבן על כולנו".

ח"כ מירי רגב (ליכוד) התייחסה אף היא לסרטון ואמרה, כי "הסרטים המוקרנים הם סרטים המבטאים אלימות והסתה. דרכה של מדינת ישראל היא האמונה בזכותנו ההיסטורית על ארץ ישראל ועל ירושלים בירת ישראל לנצח. ירושלים היא עמוד התווך של העם היהודי ואינה עומדת לשאלה במשא ומתן כזה או אחר. עוצמתה של מדינת ישראל היא בשמירת ריבונות ישראל על ירושלים מאוחדת, תוך שמירה על חופש פולחן והדת לשלוש הדתות והשמירה על המקומות המקודשים שלהם".

ברוך מרזל, יו"ר תנועת "ארץ ישראל שלנו", מסר בתגובה כי, "התופעה מבטאת חלום של אלפי שנים של כל יהודי המתפלל שלוש פעמים ביום לבניין בית המקדש. את הסרטון הזה לא יראו בבר מצוות של הילדים שלי, אבל בהחלט אני יכול להבין את הדרישה מממשלת ישראל שמועלת בתפקידה המרכזי, והפכה בשנים האחרונות את הר הבית לשטח כבוש בידי האויב האיסלמי".

לפי ההערכה, עד כה הוקרן הסרטון המדובר בעשרות טקסי בר מצווה. בתחילת הסרטון מופיע תצלום של הר הבית כיום, כשעליו כיפת הסלע ומסגד אל אקצא, ולסצנה נלווה ניגון נוגה. כעבור מספר שניות, את הלחן הנוגה מחליפים קולות פיצוץ ממטוסים שעושים את דרכם להפצצת המסגד.

את הסרטון מפיצים בתקופה האחרונה פעילי ימין הקשורים למאבק לעליית יהודים למתחם ההר. אותם גורמים הדגישו כי הסרטון לא נועד לעודד אדם פרטי לפגוע בהר הבית, אלא מדובר בדרישה מממשלת ישראל.

לדבריהם, "הבעיה היא שהממשלה מגלה חולשה מדהימה. יש דברים, כמו יחס מפלה בין יהודים לערבים או לתיירים, שמקוממים ציבור שלם, כאשר יהודים שמבקשים לעלות להר הבית עוברים השפלה ואף מונעים מהם להעלות עמם כל סממן דתי. דבר זה יכול לגרום לזעם גדול, שיכול להתפרץ".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully