וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סרטון בחגיגות בר מצווה: מפציצים את הר הבית

פנחס וולף

13.5.2010 / 20:00

בעשרות טקסי בר-מצווה של פעילי ימין קיצוני מוקרן באחרונה סרטון בו נראים מטוסים מפציצים את הר הבית. על חורבות האתר הקדוש למוסלמים ניתן לראות את הקמת בית המקדש. צפו בסרטון

יח"צ - חד פעמי

תופעה חדשה בימין הקיצוני: סרטון שבו נראים מטוסים מפציצים את מסגד אל אקצא שעל הר הבית בעיר העתיקה בירושלים ובית מקדש הנבנה במקומו, מוקרן באחרונה בטקסי בר מצווה. לפי ההערכה, עד כה הוקרן הסרטון בעשרות טקסים. בתחילת הסרטון מופיע תצלום של הר הבית כיום, כשעליו כיפת הסלע ומסגד אל אקצא, ולסצנה נלווה ניגון נוגה. כעבור מספר שניות, את הלחן הנוגה מחליפים קולות פיצוץ ממטוסים שעושים את דרכם להפצצת המסגד.

בשלב הראשון מופיעה כיפת הסלע, כשהיא מופצצת ועולה באש. בשלב השני טיל פוגע במסגד אל אקצא ומעלה גם אותו באש. לאחר מכן, על רקע צלילי השיר "הודו לה' כי טוב, כי לעולם חסדו", נראה בניין בית המקדש, ממוקם במקום המסגדים. לקראת סיום הסרטון, נראים כוהנים שמבצעים את עבודתם בתוך בית המקדש.

את הסרטון מפיצים בתקופה האחרונה פעילי ימין הקשורים למאבק לעליית יהודים למתחם ההר. אותם גורמים הדגישו כי הסרטון לא נועד לעודד אדם פרטי לפגוע בהר הבית, אלא מדובר בדרישה מממשלת ישראל.

לדבריהם, "הבעיה היא שהממשלה מגלה חולשה מדהימה. יש דברים, כמו יחס מפלה בין יהודים לערבים או לתיירים, שמקוממים ציבור שלם, כאשר יהודים שמבקשים לעלות להר הבית עוברים השפלה ואף מונעים מהם להעלות עמם כל סממן דתי. דבר זה יכול לגרום לזעם גדול, שיכול להתפרץ".

ברוך מרזל, יו"ר תנועת "ארץ ישראל שלנו" מסר בתגובה כי, "התופעה מבטאת חלום של אלפי שנים של כל יהודי המתפלל שלוש פעמים ביום לבניין בית המקדש. את הסרטון הזה לא יראו בבר מצוות של הילדים שלי, אבל בהחלט אני יכול להבין את הדרישה מממשלת ישראל שמועלת בתפקידה המרכזי, והפכה בשנים האחרונות את הר הבית לשטח כבוש בידי האויב האיסלמי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully