וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יאיר נווה מצר: חיי חייל שווים יותר מהאזרחים

קובי מנדל

13.5.2010 / 16:25

אלוף פיקוד מרכז לשעבר טען כי "העורף נמצא בחזית" אך עם זאת לצערו חיי חיילים, שתפקידם להגן ולהרג אם צריך, חשובים יותר מחיי האזרחים. עוד טען כי מערך התגוננות נגד טילים הוא כשלון של צה"ל ושלו כמפקד

"כשאנו שומעים בחדשות שחייל נהרג, אנו מגיבים קשה יותר מאשר כשאנו שומעים שאזרח נהרג מהתפוצצות מטען. זה לא נורמלי. תפקידו של חייל, הוא להגן למען הדורות הבאים ולהרג אם צריך". כך אמר היום (חמישי) האלוף (מיל) יאיר נווה ביום עיון ""ביטחון ומלחמה בטרור – האתגר המדעי" שנערך בטכניון מטעם המרכז למדע וטכנולוגיה של ביטחון. לדבריו של נווה, "העורף נמצא בחזית ולצערי, חייו של חייל בחברה הישראלית, שווים יותר מחייו של אזרח"

עוד הוסיף האלוף נווה וטען כי "לראשונה בתולדותיה, ישראל מכוסה בכל שטחה ע"י נשק טרור. החמאס בעזה והחיזבאללה בלבנון, שקיבלו לאחרונה טילי סקאד. יש סביבנו מדינות שנלקחו בשבי ע"י גופי טרור".

נווה, ששימש מפקד פיקוד העורף ואלוף פיקוד המרכז, וכיום מכהן כמנכ"ל חברת "סיטיפס", פתח את יום העיון בהרצאה בנושא אתגרים בשדה הקרב היבשתי. "לצערנו, במשך שנים רבות, הצבא לא טיפל כראוי בהתגוננות נגד טילים ורקטות. זה כשלון של הצבא – וגם שלי כמפקד. גם כיום, עדיין לא ירד האסימון שהעורף הוא החזית".

  • עוד באותו נושא:
  • יאיר נווה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully