וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכירים לשעבר במשרד החקלאות מואשמים במרמה

גלעד גרוסמן

13.5.2010 / 15:18

כתב אישום הוגש נגד מיכאל אילון, יועצו לשעבר של החקלאות ישראל כץ, עוזרתו מירי אזולאי ומנכ"ל מועצת הלול לשעבר מרדכי הלפרין. לפי כתב האישום, השלושה פעלו במרמה למינוי גורמים במשרד החקלאות

פרקליטות מחוז מרכז הגישה הבוקר (חמישי) לבית משפט השלום בראשון לציון כתבי אישום נגד מיכאל אילון, שהיה יועצו הבכיר של שר החקלאות לשעבר ישראל כץ ומנכ"ל מועצת הצמחייה, ועוזרתו מירי אזולאי וכן נגד מרדכי הלפרין שכיהן כמנכ"ל מועצת הלול. השלושה מואשמים בשורה ארוכה של עבירות בהן מרמה והפרת אמונים, קבלת דבר במרמה, גניבה בידי מורשה, זיוף מסמך, שימוש במסמך מזויף ורישום כוזב במסמכי תאגיד.

על פי כתב האישום שהוגש באמצעות עורכות הדין עידית ברנע ואליאנא דניאלי, אילון, שרצה לחזק את מעמדו של כץ במרכז הליכוד, פעל בניגוד לנהלים עת שיזם התקשרויות עם נותני שירות שונים, העסיק עובדי מרכז בניגוד לנהלים ולאחר מכן זייף מסמכים אותם הגיש למבקר המדינה ואף עשה שימוש בכרטיס אשראי של מועצת הצמחייה לצרכיו הפרטיים.

כתב האישום מפרט כי ב-2003, לאחר הבחירות וכניסתו של כץ לתפקיד שר החקלאות, הוחלט על ביצוע רפורמה במשרד, שכוללת איחוד של ארבע מועצות- פרחים, הדרים ירקות ופירות למועצה אחת- מועצת הצמחים. מי שעמד בראשה בתחילת הדרך היה אילון. לטענת הפרקליטות אילון נפגש עם עורך הדין דוד שומרון, פרקליטו של ראש הממשלה בנימין נתניהו עמו היה השר כץ בהיכרות מוקדמת, והציע לו לכהן כיועץ המשפטי של מועצת הצמחים תחילה תמורת שכר של 10,000 דולר בחודש ולאחר מכן תמורת 18,000 דולר בחודש וזאת ללא שראיין מועמדים אחרים לתפקיד וללא עריכת מרכז.

זייפו מסמכים והגישו אותם למבקר

לאחר מכן, כך לפי כתב האישום, כאשר מבקר המדינה ביקש פרטים זייפו אילון ואזולאי מסמך שתיעד לכאורה ישיבה שבה נידונה אופן בחירתו והעסקתו של היועץ המשפטי החדש והגישו את המסמך למבקר המדינה. באופן דומה כך נטען בכתב האישום פעל אילון בעת שהחליט לשכור חברה להפיק עיתון עבור המועצה ופנה לשעיה סגל, יועץ תקשורת של ראש הממשלה נתניהו, והציע לו להפיק את העיתון. גם במקרה זה, כך לטענת הפרקליטות, לא בחן מועמדים נוספים ולא ערך מכרז ולאחר מכן זייף מסמך בנידון אותו הגיש למבקר המדינה. באופן דומה נכתב עוד בכתב האישום, פעל אילון כאשר שכר חברת ביטוח שתעבוד עם המועצה ובחר סוכן ביטוח שהיה חבר מרכז הליכוד.

מרדכי הלפרין נאשם שלאחר שמונה לעמוד בראש מועצת הלול החליט על עריכת ביקורת חשבונאית למועצה ולשם כך שכר את משרד רואי החשבון גזית ושילם להם כמאה אלף שקלים. זאת ללא שנערך קודם לכן הליך מסודר של העסקה. היועץ המשפטי של המועצה דרש לכנס את חברי המועצה כדי לאשר את ההעסקה ואז לטענת הפרקליטות פנה הלפרין לגזית וביקש ממנו שישיג עבורו הצעות מחיר נוספות מרואי חשבון שלכאורה יתחרו בהצעה שלו. גזית פנה למתחריו וקיבל מהם הצעות מחיר פיקטיביות שבאמצעותן הצליח הלפרין לשכנע את המועצה לשכור את שירותי של גזית.

עוד נטען כנגדו כי לאחר שגילה שיש קושי בהעסקת עובדים במועצה פנה לגזית וביקש שיעסיק עבורו שלושה עובדים שלמעשה עבדו עבור המועצה. לאחר מכן הורה לעובדים שיסייעו לו בעיבוד נתונים של סקר פוליטי על מרכז הליכוד כאשר עבודתם על הסקר נעשתה באופן חלקי על חשבון עבודתם במועצה. הוא נאשם גם שגרם במרמה לכך שהמועצה תשלם על ציוד אבטחה לביתו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully