וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המואזין לא נותן לתושבי הגלבוע לישון

עידן אבני

14.5.2010 / 9:10

לתושבי גן נר נמאס: "כל בוקר אנחנו מתעוררים מקריאות המואזין של הכפר הסמוך". יו"ר הוועד המקומי בסנדלה מתגונן: "זה קיים אצלנו כבר 150 שנה, הם פה רק עשר שנים"

"קוראים לנו שכונת סנדלה עילית", אומרים בהומור תושבי השכונה הדרומית ביישוב גן נר שבגלבוע. לפני מספר חודשים החליטו בכפר הסמוך להגביר את עצמת הרמקולים המוצבים על המסגד בכפר. מאז, זוכים התושבים להשכמה יומית בארבע לפנות בוקר מהמואזין. כעת, הם החליטו לצאת למאבק בתופעה. כמאתיים מתושבי היישוב כבר הוחתמו על עצומה, ובמקביל פנו נציגים מהיישוב לעורך דין על מנת לבדוק את האפשרות להגיש תביעה על נזקי הרעש והמטרד הסביבתי.

עשרות משפחות מגן נר מתגוררות במרחק של מאות מטרים בקו אווירי מהמסגד של הכפר סנדלה הסמוך. מעוז צור, תושב השכונה, מספר: "בחודשים האחרונים הווליום עלה, וזה הפך לבלתי נסבל. כל בוקר אנחנו מתעוררים מקריאות המואזין. ניסינו לדבר איתם שיחלישו את עוצמת הרמקולים, אבל זה לא עזר".

התושבים אף פנו למועצה האזורית גלבוע לעזרה. "הסבירו לנו שמדובר בנושא רגיש. כל גורם אומר לי אני לא אחראי. אם אני הייתי עושה כזה רעש, המשטרה היתה עוצרת את זה כבר מזמן ונותנת לי קנס", טוענת מירי, תושבת השכונה, "מבחינתי שיתפללו כל היום, אבל למה בעוצמה כזאת?".

במקביל לזירה המשפטית, החליטו התושבים לפעול גם בדרכי שלום. אולם פגישה שהיתה מיועדת להיות עם תושבי הכפר הסמוך, נדחתה. המשטרה, המועצה האזורית והמשרד להגנת הסביבה שלא עוזרים, הביאו את התושבים לפעול בדרכים שונות. "אנחנו מקווים שהמכתבים והפגישות יספיקו", מסביר צור, "בימים אלה אנחנו נשלח מכתבים מעורכי הדין שלנו לכל הנוגעים בדבר, אבל אם לא תהיה ברירה, נגיש תביעה על נזק סביבתי והטרדה. עורך הדין שלנו כבר בודק את העניין משפטית".

מוחמד עומרי, יו"ר הוועד המקומי בכפר סנדלה, היה מופתע מהעצומה של השכנים מגן נר: "היינו אמורים להיפגש, אך הפגישה נדחתה בגלל אבל בכפר. אצלנו, אם מפריע למישהו הרעש מהמסגד, הוא מתרחק ממנו. אצלנו זה קיים כבר 150 שנה, הם הגיעו לפני עשר שנים".

מהמועצה האזורית גלבוע נמסר בתגובה: "הנושא עלה בפורום המועצה באינטרנט ולא כפנייה רשמית למועצה. יחד עם זאת, מיד עם קבלת ההודעה נעשתה פניה לוועדי שני הישובים בבקשה להתכנס ולהגיע לפתרון שיוסכם על כולם. למיטב ידיעתנו, פגישה כזו אמורה להתקיים בימים הקרובים. בכל ישובי הגלבוע מתקיים מודל לאיכות חיים ושכנות טובה בין תושבים יהודים וערבים. אנו בטוחים שגם במקרה הנ"ל יגיעו הצדדים לעמק השווה וימצאו פתרונות בדרך של הידברות", בנוסף אמרו במועצה כי, "מערכת ההגברה במסגד פועלת באותה מתכונת כבר שנים ולא ידוע לנו על שינוי בעוצמת הרמקולים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully