וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל העבירה מסרים לאסד: לא רוצים מלחמה

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

13.5.2010 / 8:48

לפי דיווח ב"א-שרק אל-אווסט", נשיא רוסיה מדבדב העביר לנשיא סוריה אסד מסרים שקיבל מפרס ונתניהו, לפיהם "אירן מנסה לגרור את ישראל וסוריה למלחמה שהן אינן רוצות בה"

נשיא המדינה שמעון פרס וראש הממשלה בנימין נתניהו העבירו מסרים לנשיא סוריה בשאר אסד, לפיהן ישראל אינה מעוניינת במלחמה עם סוריה, כך דיווח הבוקר (חמישי) העיתון "א-שרק אל-אווסט" הרואה אור בלונדון, מפי מקורות ישראלים. על פי הדיווח, המסר של פרס הועבר לאסד באמצעות נשיא רוסיה, דמיטרי מדבדב, שביקר השבוע בדמשק, אולם המסר של נתניהו נאמר בפומבי במהלך תרגיל צבאי ברמת הגולן.

על פי העיתון, במסרים הישראלים לאסד נאמר עוד כי "אירן מנסה לגרור את ישראל וסוריה למלחמה שהן אינן רוצות בה, מתוך אינטרסים צרים שלה". העיתון דיווח עוד כי המסר של פרס הועבר למדבדב במהלך ביקורו של הנשיא הישראלי במוסקבה השבוע. פרס, על פי הדיווח, אמר לעמיתו הרוסי כי ישראל מודאגת מכך שאסד ממשיך להעביר טילי סקאד ללבנון ואינו מבין את חומרת מעשיו. "אסד משחק באש", הוסיף פרס ואמר.

פרס ביקש ממדבדב לומר לאסד כי "חמישה ראשי ממשלה בישראל הסכימו לסגת מהגולן, אולם לא נוכל להחזירה אם יש אפשרות ולו קטנה שסוריה תציב שם סוללות של טילים אירנים המופנים לעבר ישראל".

העיתון דיווח, כי בנוסף לשני המסרים הללו, בשבועות האחרונים הועברו לסוריה דרך ישראל ארבעה מסרים נוספים לפיהם ישראל אינה מעוניינת במלחמה. שניים מהם העביר שר הביטחון אהוד ברק באמצעות הממשל האמריקאי ומזכ"ל האו"ם, מסר נוסף מממשלת ישראל באמצעות האיחוד האירופי ומסר רביעי הועבר אתמול על ידי סגן שר החוץ דני איילון באמצעות שר החוץ הספרדי מיגל מורטינוס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully