וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל: "דוחים הקריאה לשלב את חמאס במו"מ"

12.5.2010 / 18:04

במשרד החוץ מסרבים לשתף את חמאס בתהליך המדיני כפי שהציעו רוסיה וטורקיה ואף מזכירים לנשיא הרוסי מדבדב: "חמאס אחראי לרצח מאות חפים מפשע, ובתוכם גם אזרחי רוסיה"

רויטרס

בירושלים הביעו הערב (רביעי) חוסר שביעות רצון מקריאתם המשותפת של נשיא רוסיה דמיטרי מדבדב ונשיא טורקיה עבדוללה גול לשתף את חמאס בתהליך המדיני.

"אנחנו דוחים בתוקף את קריאתם של נשיאי רוסיה וטורקיה. אנחנו מאוכזבים גם מפגישת נשיא רוסיה עם חאלד משעל בדמשק. מדובר בארגון טרור לכל דבר ועניין, ששם לו כמטרה מוצהרת להשמיד את מדינת ישראל. אנשי חמאס אחראים לרצח מאות אזרחים חפים מפשע, חלקם יוצאי חבר המדינות ובתוכם גם אזרחי רוסיה", אמרו במשרד.

"אסור למדינות נאורות לחלק את הטרוריסטים לטובים ורעים בהתאם לחלוקה גאוגרפית", הוסיפו במשרד החוץ. "טרוריסטים הם טרוריסטים באשר הם. ישראל לא רואה הבדל כלשהוא בין טרור חמאסי המופעל נגד ישראל לטרור צ'צ'ני המופעל נגד רוסיה. אין שום הבדל בין חאלד משעל לבאסאייב. ישראל התייצבה תמיד לצד רוסיה במאבקה נגד הטרור הצ'צ'ני וכך בדיוק היינו מצפים שרוסיה תנהג גם במקרה של הטרור נגד ישראל מבית היוצר של החמאס".

במהלך מסיבת עיתונאים שנערכה היום באנקרה אמר הנשיא הטורקי גול כי לא ניתן יהיה להשיג שלום ללא מעורבות של חמאס. "צריך שכל הצדדים ישתתפו כשהשיחות יתקיימו. למרבה הצער, הפלסטינים מפולגים לשניים. הם חייבים להיות מאוחדים וכדי לאחד אותם חייבים להיות דיונים עם שני הצדדים. הצד של החמאס זכה בבחירות בעזה ולכן לא ניתן להתעלם ממנו".

הנשיא מדבדב הסכים עם עמדתו של גול ואמר: "הסכמנו לפתור את הבעיה הזאת בצורה אקטיבית יותר, ולמשוך את כל הצדדים שמשתתפים בקונפליקט מבלי לבודד אף אחד מהתהליך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully