וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תקדים: ילדים מוגבלים יוכלו ללמוד בביתם

קובי מנדל

12.5.2010 / 14:52

בת 4 מאזור השרון נאלצה להישאר בביתה בשל מגבלות רפואיות קשות. בית המשפט קבע כי היא זכאית לקבל את תוכנית הלימודים המלאה בביתה

בית המשפט המחוזי בחיפה קבע היום (רביעי) כי ילדה בת 4 מאיזור השרון, המרותקת לביתה, תקבל את מלוא סל שירותי החינוך על פי חוק, בהיקף שהיתה מקבלת לו למדה במסגרת לימודים רגילה של החינוך המיוחד. כיום, היא מרותקת לבית בשל מצבה הבריאותי, שאינו מאפשר לה לצאת מהבית. מדובר בילדה הסובלת ממומים במוח ובלב וכן ליקויים בריאותיים נוספים, המצריכים מענה במסגרת החינוך המיוחד.

השופטת יעל וילנר השוותה את מצבו של ילד "חולה" למצבו של ילד "בעל צרכים מיוחדים", זאת, כיוון שתקנות חוק החינוך לילד החולה, אותן אמור היה להתקין שר החינוך מאז שנת 2001 – טרם נחקקו. השופטת מתחה ביקורת על פרשנות משרד החינוך למונח "תוכנית החינוך", ככוללת רק שעות הוראה ולמידה, ולא כוללת טיפולי פיזיותרפיה, ריפוי בדיבור, ריפוי בעיסוק וטיפולים בתחומי מקצועות נוספים.

השופטת הוסיפה כי הפרשנות המצמצמת של המונח "תוכנית החינוך" מעוררת שאלות נוקבות. "האם 'הילד החולה' אינו זקוק לריפוי בדיבור, ריפוי בעיסוק, טיפול פסיכולוגי?", שאלה, "האם טיפולים חיוניים אלה ישללו ממנו רק מחמת ריתוקו לביתו?". לכן, קבעה השופטת, כי הקטינה תהיה זכאית מעתה והלאה לקבל בביתה, תוך עריכת שינויים נדרשים, את סל שירותי החינוך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully