וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אושרו תקנים לפקחים חדשים שייאכפו הקפאת הבנייה

פנחס וולף

12.5.2010 / 13:15

ועדת הכספים אישרה העברת 14 מיליון שקלים לצורך יצירת 41 תקנים חדשים לפקחי בנייה שייפעלו ביהודה ושומרון. רק ח"כ אורי אריאל התנגד: "התנהלות הוועדה היום הייתה שערורייתית "

הפיקוח על הקפאת הבניה בהתנחלויות יהודק - כך עולה מהחלטה שהתקבלה היום (רביעי) בוועדת הכספים של הכנסת. הוועדה אישרה 41 תקנים לפקחים במינהל האזרחי, בעלות של 14 מיליון שקלים, מתוכם 15 מועסקים בפועל באכיפת צווי ההקפאה. מלבד ח"כ אורי אריאל (האיחוד הלאומי), תמכו בתקצוב הפקחים כל חברי הוועדה, כולל חברי כנסת מהליכוד. ח"כ אורי אורבך (הבית היהודי) נמנע בהצבעה ואילו חברי הכנסת של ישראל ביתנו וש"ס לא הגיעו כלל לדיון.

אישור הקצאת הפקחים נעשה בשני סייגים: הראשון הוא הורדת שלושה פקחים, שתכליתם לפקח על הבנייה בהתנחלויות, ומשום כך משרד הביטחון ביקש מהוועדה אישור של 41 תקנים במקום 44 שהוא דרש מההתחלה. הסייג השני שעבר הוא שהפקחים יטפלו גם בבנייה הבלתי-חוקית הפלסטינית, ולא רק בבנייה בהתנחלויות.

התקציב לפקחים עבר בוועדה לאחר עיכוב ממושך, שנגרם עקב פעולותיו של ח"כ אריאל. נציג המנהל האזרחי ציין כי רוב הפקחים מיועדים לעבודות מטה שונות, כמו "צוות קו כחול", אחראי מים, תקשורת ועוד.

ח"כ אריאל אמר לאחר הדיון, כי "התנהלות הוועדה היום הייתה שערורייתית וכאב לי במיוחד לראות איך חברי ועדה מהליכוד, זאב אלקין ומירי רגב, בלעו את הבלוף שהורדת שלושה תקנים תעזור במשהו, וביחד עם מפלגות השמאל אישרו בחופזה וללא דיון אמיתי את תוספת הפקחים".

ח"כ מיכאל בן ארי (האיחוד הלאומי) תקף דווקא את הימנעותו של ח"כ אורבך ואמר: "אורבך החליט להצטרף לחיילי ביבי בהחרבת ההתיישבות. בהימנעותו בהצבעה להוספת פקחים, הוא מסייע לביבי לממש את תוכנית הגירוש. המפד"ל, לצערנו, שוב שותפים לדבר עקירה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully