וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי זה בוכה בדלת?

ריבי מאיר וריני-חביב עמירן

12.5.2010 / 11:08

החתלתולון לא נותן לכם לישון כי הוא מיילל מחוץ לדלת? המומחיות לחתולים משיבות לכם את השינה לחיים

יש לי חתול שלצערי הרגלתי לישון איתי במיטה אני מנסה לגמול אותו מההרגל ולכן סוגרת את הדלת כדי למנוע ממנו להיכנס. הבעיה היא שהוא יושב מחוץ לדלת ומיילל ללא הפסק.רוב הזמן אני פשוט מתייאשת ומכניסה אותו לחדר. מה אפשר לעשות בעניין?

שמחה גדולה וזה גם בריא לישון עם החתול במיטה . זה מרגיע וכייפי . מדוע למעשה היית רוצה לשנות הרגל נעים זה? נשמח לפרטים נוספים משלימים שלך בנושא, כדי להתמודד גם עם עניין חשוב זה. אולי נוכל לעזור כדי שהמתוק ימשיך ויישן במיטה שלך. בכל מקרה, אם רוצים לשנות הרגלים אצל חתולים – חובה לתת להם תחליף חיובי (תמיד חיובי בלבד) ולהיעזר בסבלנות. -התחליף חייב להתאים לצרכיהם. אז אנא עשי חשיבה מחדש - האם תוכלי להכניס אותו שוב לחדר? אהבתך , ההתרפקות עליך והשינה לידך, אין להם תחליף.

אבל אם זו חובה מבחינתך, עשי הכל בהדרגה ובאהבה. תני לו בסלון או בחדר אחר אשר מועדף עליו שמיכת קיץ נעימה וראי מה קורה. לכי תמיד עם מה שמתאים לו ואם יש מקום אהוב עליו לרבוץ בו במשך היום עודדי אותו להיות שם גם בלילה ע"י כך שתצ'פרי אותו עם חטיפים מעולים או כל דבר אחר אשר הוא אוהב. כמו כן שחקי איתו במשחקי חכה יעילים (כמו חכת ה"ציפור" המפורסמת) לפני שאת הולכת לישון ותני לו אח"כ שימורים טעימים. השאירי לו גם למשך הלילה, קרוב למקום השינה שלו, פעילויות עצמאיות, בהן הוא יוכל לעסוק לבדו כמו משחקונים מוחבאים בתוך מנהרה ארוכה (לפחות מטר ושלושים ס"מ) ועוד ועוד. בקיצור, עשי לו טוב לפני השינה ודאגי לו לכיף במשך הלילה, בלי צעקות וכעסים כמובן. חישבי מה בעצם הוא רוצה כאשר הוא מילל מחוץ לדלת. אולי הוא לא ראה אותך כל היום והוא מאד רוצה ליטופים ותשומת לב חיובית ממך? לכן נסי לתת לו זאת לפני השינה בכל דרך אפשרית שהוא אוהב. בהצלחה.

יש לנו חתול בן 8 חודשים, ולפני שבוע אימצנו גורה חדשה, בת כחודש וחצי. שמנו אותה בחדר נפרד אך כשאנחנו מפגישים ביניהם היא מאוד רוצה לשחק איתו, אבל החתול הותיק כל הזמן מנסה לנגוס לה בצוואר. מה עושים? האם זה יעבור? חוץ מניסיון הנשיכות הוא מתנהג בסדר גמור.

שאלה חשובה, במיוחד בעונה זו של השנה, בה הרבה מאד גורים מחפשים בתים ואנשים אוהבים. ובוודאות, זה הזמן לאמץ אחד או שניים (תמיד החיים בשניים עדיפים, גם לחתולים) לליבכם ולחייכם ולהקפיד על תקופת התאקלמות כמו שצריך. כלומר, הפרדה מלאה של הגור או החתול החדש למשך שבוע בערך (לפעמים יותר ולעיתים פחות, תלוי בהתנהגות שני החתולים בנפרד) ודאגה למשאבים מספקים לשניהם.

כלומר, משאבים פירושם, אוכל מעולה מספיק לשניהם בכל עת, מים אותו כנ"ל וכמובן שימורים טעימים פעם ביום לעידוד ולכיף ושני ארגזי חול מרוחקים ככל שניתן ממקומות האוכל וזה מזה. חשוב לנקות הכל בכל יום ובנוסף לדאוג לפעילויות אהובות לכל אחד בנפרד וגם יחד, אם זה כבר אפשרי. כמובן, תשומת לב חיובית ואהבה בכל דרך שכל אחד מהם מבקש.
חוץ מזה, חשוב מאד לא להתערב בכל דרך ובכל צורה בעניינים ביניהם גם אם זה נראה שיש אגרסיביות מרובה. חובה עבורם , לצרכים התנהגותיים מאד טבעיים, למקם זה את זו בהיררכיה בבית, וזה נעשה בדרכים שונות ומגוונות, כולל פעילות פיזית , מילולית ועוד ועוד. זה לא העסק שלנו , בני האדם, ואם אנחנו מתערבים זה עלול להחמיר ואף לגרום לבעיות התנהגות לאורך זמן לשניהם.

יחד עם זאת, חשוב להקפיד על כך שהחתול יעבור סירוס אם הוא עדיין לא עשה זאת, מפני שהקטנה היא לא אובייקט מיני עבורו. אם הוא כבר מסורס לא לדאוג ולתת להם לעשות מה שנראה להם לנכון.

הם יודעים היטב איך מסתדרים יחד וגם פעילות שנראית לנו שלילית לכאורה, חשובה למרקם היחסים ביניהם. חובה כמובן לעקר את הנקבה כבר בגיל 5 חודשים ולא לחכות לייחום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully