וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סטודנטים יקרים, בואו לטייל על חשבוננו

עידן אבני

12.5.2010 / 9:34

במכללת תל חי לא בוחלים באמצעים כדי למשוך סטודנטים. בתפריט: טיול בין יומיים, הכולל לינה בחורשת טל ושייט קיאקים. גורם בוועדה לתכנון ותקצוב: "הייתי מצפה שהמוסדות ינהגו באחריות יתרה בכספי ציבור"

התחרות בין המוסדות להשכלה גבוהה צוברת תאוצה, ומאלצת את המוסדות לחשוב על דרכים יצירתיות למשוך סטודנטים ובמקביל להוציא סכומי כסף גדולים כדי שאלו יתעניינו בהן. במכללת תל חי החליטו להפוך את היום הפתוח, היום בו זוכים הסטודנטים הצעירים לבחון את מסלולי הלימוד מקרוב, ליומיים של הפנינג בצפון. למסלולי הלימוד יצטרפו גם מסלולי השייט. במועצה להשכלה גבוהה לא ממש אוהבים את הרעיון, אבל מנגד אומרים, "אין לנו הרבה מה לעשות נגד התופעה".

היום הפתוח של מכללת תל חי הצפונית יכלול חגיגה שתכלול הופעות של אהוד בנאי ולהקת הדג נחש. אחרי לילה של שינה בחורשת טל, ייצאו הסטודנטים הפוטנציאלים לשייט קיאקים בירדן והכל בתשלום מינימלי ועל חשבון המכללה.

"זו השקעה כלכלית אדירה מבחינתנו. אנחנו מסבסדים את כל הפעילות ואת יום הסטודנט ועוד משקיעים באוטובוסים מכל הארץ אבל אין לנו בררה", מספר מנכ"ל המכללה, יוסי מלכה, "אנחנו צופים שיגיעו כ-1500 מתעניינים. עשינו בדיקה וגילינו שהסטודנטים לא באים רק בגלל הלימודים, אלא גם בגלל האווירה הפסטורלית והסביבה, אז החלטנו לחזק את הנושא הזה. אנחנו בונים להם סוג של חבילה כדי שיפגשו הכל ביום הפתוח. הם ישלמו חמישה שקלים, ואנחנו מכסים את השאר".

במכללה האקדמית בתל חי לומדים כ-3,100 סטודנטים במסלולים השונים. מלכה מקווה לשמור בשנה הבאה לפחות על מספר זהה של נרשמים, "יש מאבק אדיר שלא זכור הרבה שנים, והוא נובע בגלל שגם האוניברסיטאות נותנות פייט למכללות. וכמובן, בין המכללות הציבוריות והפרטיות התפתח מאבק על הסטודנטים הטובים ובכלל. זו משימה לא פשוטה. אני שקט כיוון שביחס למוסדות אחרים, תקציב השיווק שלנו הוא במקום טוב באמצע".

גורם בוועדה לתכנון ותקצוב של המוסדות להשכלה גבוהה לא אהב את הרעיון, אולם הסביר כי למועצה אין דרך כיצד לפעול נגד דרכי השיווק של המוסדות. לדבריו, "ההוצאות של המוסדות המוכרים והמתוקצבים להשכלה גבוהה בישראל על פרסום ושיווק גדלו בשנים האחרונות ללא פרופורציה. הייתי מצפה שהמוסדות ינהגו באחריות יתרה בכל הנוגע לכספי ציבור".

מהמועצה להשכלה גבוהה נמסר בתגובה כי "ההוצאות על פרסום ושיווק של המוסדות השונים נופלים רובם ככולם מתקציב שאינו תקציב ממשלתי".

  • עוד באותו נושא:
  • קיאקים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully