וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיא רוסיה לחמאס: "שחררו את גלעד שליט"

ניר יהב, מערכת וואלה! חדשות

11.5.2010 / 19:30

נשיא רוסיה מדבדב נפגש בסוריה עם ראש הלשכה המדינית של חמאס משעל והפציר בו לשחרר את החייל הישראלי החטוף. במטה המאבק לשחרור שליט מברכים: "גורמים בעולם מבינים שגלעד נמצא במצב בלתי נסבל ולא ראוי"

תאגיד כאן

(באדיבות הערוץ הראשון)

נשיא רוסיה דמיטרי מדבדב נפגש היום (שלישי) במהלך ביקורו בסוריה עם ראש הלשכה המדינית של חמאס, חאלד משעל. מדבדב קרא למשעל לשחרר באופן מיידי את החייל החטוף גלעד שליט.

שמשון ליבמן, יו"ר מטה המאבק למען שחרור שליט אמר לוואלה! חדשות בתגובה כי "כל מאמץ, מכל מקום בעולם שנעשה לטובת שחרורו של גלעד שליט יכול להיות עידוד קטן עבורנו. זו הכרה שהרבה גורמים בעולם מבינים שהמצב הזה שבו גלעד נמצא הוא בלתי נסבל ולא ראוי. אני מקווה שלחצים מבחוץ יסייעו למי שעושה את המאמצים לשחרור.

ליבמן הוסיף כי לעובדה שמדבדב פנה למשעל יש משנה תוקף גם בגלל שלרוסיה יש קרבה לכל הצדדים וגם בגלל הגודל שלה. "אני חושב שזה מגיע ממקום שאנחנו לא בהכרח ציפינו לו, זה נותן משנה תוקף לעניין", אמר ליבמן.

כלי תקשורת ערבים דיווחו עוד כי בפגישה בין משעל למדבדב נכח גם נשיא סוריה בשאר אסד. קצינת העיתונות של המשלחת הרוסית, נטליה טימקובה, הוסיפה עוד כי בפגישה המשולשת דנו הנוכחים במצב ההומניטרי הקשה ברצועת עזה. השלושה הבהירו כי יש לסייע לתושבי עזה ולהשקיע את כל המאמצים על מנת להקל על המצור המוטל על הרצועה. בפגישה ציין מדבדב גם את החשיבות ביצירת תנאים שיובילו לפתרון שתי מדינות. עוד דווח כי מדבדב אמר למשעל כי יש לפעול למען פיוס בין חמאס לפתח.

מוקדם יותר נפגש המשנה לראש הממשלה השר סילבן שלום בבריסל עם נציבת האיחוד האירופי לשיתוף פעולה אזורי וסיוע הומניטרי, קריסטלינה גאורגי, שעתידה להגיע לארץ בשבועות הקרובים. שלום העלה בפגישתם את נושא גלעד שליט ואמר כי, "מדובר בסוגיה הומניטרית מהחשובות ביותר. אני מבקש כי בעת ביקורכם בארץ תפעלו לשיפור התנאים ההומניטרים שבו נמצא שליט, ותסייעו להביא לא רק לביקור אצלו בהקדם, אלא במציאת פתרון לשחרורו והחזרתו המיידית". השניים דנו גם בפרויקטים שונים לשיפור הכלכלה הפלסטינית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully