וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפשרות: השבתה בעל יסודיים בתוך שבועיים

גיל סימה

11.5.2010 / 17:15

ארגון המורים העל יסודיים החליט להכריז על סכסוך עבודה, לאחר שלטענתו לא נחתם עם המורים הסכם שכר חדש. בשל כך, ייתכן שבתוך שבועיים תושבת המערכת העל יסודית

האם תלמידי ישראל עומדים לצאת לחופש הגדול מוקדם מהצפוי? ארגון המורים העל יסודיים הכריז הערב (שלישי) על סכסוך עבודה מול המדינה. בארגון המורים טוענים כי האוצר נמנע מלנהל עמם משא ומתן על הסכם קיבוצי שפג בדצמבר 2009.

מארגון המורים נמסר כי לאור השתהותו של משרד האוצר בחידוש המשא ומתן עם הארגון על תנאי ההסכם הקיבוצי, התקבלה החלטה בדבר הכרזה על סכסוך עבודה. במסגרת זו, נמסר כי כל הצעדים כשרים, "לרבות השבתת בתי הספר".

בארגון טוענים כי מזה כארבעה חודשים, תנאי העבודה של המורים אינם מעוגנים תחת הסכם. זאת לנוכח העובדה שתוקפו של ההסכם האחרון פג בדצמבר 2009 ולמרות הניסיונות הנשנים מצדם, פקידי האוצר לא נענו לבקשתם לשבת לשולחן הדיונים.

בארגון המורים אומרים כי "ביקשנו רפורמה, האוצר התנגד, וכל מה שאנחנו רוצים הוא לשפר את תנאי עבודתו של המורה. המתנו ארבעה חודשים וגם זה יותר מידי, עכשיו אין לנו הרבה ברירות". המורים טוענים עוד כי שכרם אינו משקף את המאמץ ואת שעות העבודה הרבות – בין כותלי בית הספר ומחוצה לו – אשר הם מקדישים לביצוע מלאכתם. עוד נטען כי המורים עוברים השתלמויות רבות, עובדים שעות נוספות בבית הספר ובבתיהם ונדרשים לבדוק מבחנים ועבודות.

בשיחה עם וואלה! חדשות אמר יו"ר ארגון המורים העל יסודיים, רן ארז כי סכסוך העבודה הנוכחי היה הכרחי מאחר ש"משרד האוצר מעוניין רק בהמשך הסחבת. מחודש אוקטובר 2009 אנחנו מדברים איתו על המשא ומתן, אשר מטרתו לשפר את תנאי השכר של המורים אבל לא התקדמנו המילימטר והכול באשמת משרד האוצר. היינו הרבה זמן שותפים בלי תכליתיות אבל הם (המשרד-ג.ס) מנסים לכופף אותנו באיומים וכל מיני תרגילי השהיה. הבנו שזה הזמן להפעיל את הכרזת סכסוך העבודה. משרד האוצר לא מוכן להוציא כסף וכל הדיבורים שלו הם מס שפתיים".

משרדי האוצר והחינוך פרסמו בתגובה כי הם "הופתעו מאוד מהחלטת ארגון המורים להכריז על סכסוך עבודה מאחר ורק ביום חמישי האחרון נפגשו מנכ"ל המשרד, ד"ר שושני והממונה על השכר במשרד האוצר, אילן לוין עם יו"ר הארגון, רן ארז ודנו בהמשך המו"מ ואף קבעו להוסיף ולהיפגש בימים הקרובים. בנסיבות אלה ההכרזה על סכסוך העבודה הינה תמוהה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully