וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: "אירן מחרחרת מלחמה בצפון"

עידן אבני

11.5.2010 / 16:19

ראש הממשלה ערך סיור בבסיס אימונים של צה"ל והפנה אצבע מאשימה לטהרן שלדבריו מחרחרת מלחמה בין ישראל לסוריה. בתוך כך, נשיא רוסיה קרא לארה"ב להיות יותר מעורבת בנעשה במזה"ת

אתר רשמי

(צילום: עידו בקר, וואי נט, עריכה: דורון שטיין)

ראש הממשלה בנימין נתניהו ביקר היום (שלישי) בבסיס האימונים באליקים במסגרת סיור בפיקוד הצפון. כשנשאל על המתיחות בגבול הצפוני של ישראל, השיב נתניהו כי "האירנים מנסים לחרחר מלחמה בין סוריה לבינינו והדבר משולל כל יסוד". נתניהו הוסיף ואמר כי "אנו רוצים ביטחון, יציבות ושלום ואין לנו כל כונה לתקוף אף אחת משכנותינו".

בתוך כך, נשיא רוסיה דמיטרי מדבדב המבקר בסוריה קרא מוקדם יותר היום לארצות הברית לקחת חלק פעיל יותר בתהליך השלום במזרח התיכון, והזהיר מהידרדרות המצב באזור. במהלך מסיבת עיתונאים עם נשיא סוריה בשאר אסד בדמשק אמר מדבדב כי "בפועל, תהליך השלום במזרח התיכון הידרדר. המצב מאוד גרוע. הגיע הזמן לעשות משהו. אני מסכים עם הנשיא אסד, האמריקאים יכולים לנקוט עמדה יותר פעילה". זהו הביקור הראשון של מנהיג רוסי בסוריה מאז המהפכה הבולשביקית.

הנשיא הרוסי גם התייחס למשבר הגרעין האירני וקרא ל"שיתוף פעולה בונה עם הקהילה הבינלאומית מצדה של אירן". במקביל, שר האנרגיה הרוסי סרגיי שמטקו, שהצטרף למדבדב, אמר כי רוסיה מעוניינת לחזק את שיתוף הפעולה עם אירן בתחום האנרגיה, כולל בבניית כורים למים קלים.

שר החוץ וסגן ראש הממשלה אביגדור ליברמן התייחס אף הוא התייחס לנושא הסורי. בפגישה עם ראש ממשלת יפן יוקיו הטויאמה בטוקיו דיבר ליברמן על שיתוף הפעולה בין סוריה לצפון קוריאה, ואמר כי הוא מסכן את היציבות בדרום-מזרח אסיה ובמזרח התיכון. עוד אמר ליברמן, כי שיתוף הפעולה הזה לא מתמקד בפיתוח כלכלי אלא בנשק להשמדה המונית ובהברחות בלתי-חוקיות, כפי שהומחש לפני כמה חודשים, כשנעצר מטוס צפון קוריאני בבנגקוק ועליו כמות אדירה של נשק שיועד לחמאס ולחיזבאללה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully