וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם השם אל-מבחוח אינו רצוי בישראל?

פנחס וולף

11.5.2010 / 15:41

בן דודו של מחמוד אל-מבחוח שחוסל בדובאי מתגורר בעזה וסובל ממחלת לב קשה. ב"רופאים לזכויות אדם" טוענים כי שב"כ מונע ממנו כניסה לישראל לקבלת טיפול רפואי. נקמה?

חבר הכנסת דב חנין (חד"ש) פנה אתמול (שני) לסגן שר הביטחון מתן וילנאי בבקשה לאפשר את כניסתו לישראל של מוחמד אל-מבחוח, בן-דודו חולה הלב של בכיר החמאס, מחמוד אל-מבחוח שחוסל לפני ארבעה חודשים בדובאי. מבחוח, תושב עזה בן 56 סובל מרפיון לב המתבטא בקוצר נשימה, כאבי חזה, עייפות ותעוקת חזה. הוא הופנה בדחיפות לצנתור, וייתכן שיזדקק גם לניתוח מעקפים, בבית החולים "אל-ערבי אלתח'צצי" בשכם. הוא הגיש שלוש בקשות לקבלת היתר יציאה מהרצועה, אולם אלה נדחו על ידי שב"כ מ"טעמים ביטחוניים" והחמיץ שלושה מועדים לניתוח שנקבעו עבורו.

חנין טען כי "כמי ששולטת בשער היציאה היחיד הפתוח באופן קבוע לחולים, חלה על ישראל חובה לאפשר מעבר חולים לטיפול רפואי שאינו זמין בעזה, בטח ובטח כשמדובר בטיפול רפואי מציל חיים". בנוסף על כך טען חנין כי "ההחלטה למנוע את יציאת החולה נוגדת גם את המשפט ההומניטרי הבינלאומי ואת משפט זכויות האדם הבינלאומי".

הוא טופל בעבר בבית חולים בישראל והרשויות מונעות את כניסתו להמשך הטיפול במחלת הלב ממנה הוא סובל. הפעם האחרונה שהוא ביקר בישראל היתה מספר ימים לפני החיסול. מאז, לטענתו, נמנעת ממנו הכניסה לארץ. יער גדיש, יועץ התקשורת של וילנאי מסר בתגובה כי "לא קיבלנו אף פנייה מחנין בנושא. לכשתתקבל הפנייה נבחן את המקרה לגופו".

לדברי עמותת "רופאים לזכויות אדם" המטפלת בנושא, "ההחלטה למנוע את יציאתו של החולה לטיפול רפואי בירושלים התקבלה חרף העובדה שבפני שב"כ הונחו שתי חוות דעת משני קרדיולוגים בכירים מטעם 'רופאים לזכויות אדם' הקובעים כי מדובר בטיפול דחוף ומציל חיים". לפי חוות דעת של פרופ' מיכה אלדר, מנהל מכון הלב בבית החולים שיבא בתל השומר, "עיכוב של צנתור וטיפול רפואי עלול לסכן את מצב לבו ואת חייו".

ב-20 בינואר השנה חוסל בכיר חמאס בחדר המלון בו התאכסן בדובאי. בתחילה, סברו הרשויות במדינת המפרץ כי מדובר במוות טבעי, אולם לאחר חקירה מאומצת של המשטרה המקומית טען מפקד המשטרה דאחי חאלפן כי אין מדובר במוות טבעי אלא בהרעלה ושזוהו עשרות חשודים בביצוע החיסול. האצבע המאשימה הופנתה לישראל, אולם זו הכחישה כי ידה בדבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully