וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עטרת כוהנים: נפנה הערבים בסילוואן בעצמנו

פנחס וולף

11.5.2010 / 14:11

אנשי "עטרת כוהנים" מאשימים את משטרת ישראל שאינה מסייעת להם לפנות את האזרחים הערבים המתגוררים לטענתם באופן לא חוקי בבית הכנסת התימני העתיק בסילוואן

אנשי עמותת "עטרת כוהנים" איימו הבוקר (שלישי) כי במידה שהמשטרה לא תסייע להם לפנות מיושביו הערבים את בית הכנסת התימני העתיק בסילוואן שבמזרח ירושלים, הם יפנו את תושבי הבית בכוחות עצמם.

במהלך סיור ב"בית יונתן" בשכונת סילוואן ובעיר דוד, שארגנה ח"כ מירי רגב (ליכוד), הסביר אסף ברוכי מ"עטרת כוהנים" כי "מדובר בבית כנסת היסטורי של כפר השילוח שהוקם בשנת 1890 והמבנה נשמר במשך כל השנים. בשנת 1938, בזמן המרד הערבי הגדול, ערבים השתלטו על בית הכנסת לאחר שהבריטים הוציאו מהשכונה את תושביה התימנים". לטענתו, מאז, תושבי הבית בנו תוספת למבנה באופן בלתי חוקי.

ברוכי הוסיף כי "בית המשפט קבע לפני שנה וחצי שצריך להחזיר את בית הכנסת למצב הקודם, והוא קבע עוד כי על המשטרה לסייע בפינוי דייריו ובהריסת החלקים הלא חוקיים. כבר שנה וחצי המשטרה לא מקיימת את הוראת בית המשפט. בזמן האחרון המשטרה העבירה לנו מכתב ובו היא קבעה כי היא תבצע את הצו בזמן שיהיה נוח לה. בסוף, לא תהיה לנו ברירה אלא לעשות זאת בכוחות עצמנו. איננו יכולים לבזות את בית המשפט".

ח"כ רגב אמרה בסיור כי "יש לכבד את שלטון. עם זאת, החוק צריך להיות שווה לערבים וליהודים, לצערי ישנה אכיפה מפלה בין הבנייה היהודית והבנייה הערבית. אני מצטרפת להצעת ראש העיר ירושלים לקדם תכנית כוללת מענה תכנוני הולם לבעיה באזור סילוואן. ישראל חותרת לשלום, ירושלים בירתה אינה מהווה מכשול למו''מ בדרך לשלום. ירושלים בירת העם היהודי היא עמוד התווך של השלום ושל העם היהודי".

גם ח"כ יריב לוין שהשתתף בסיור בית יונתן אמר: "מי שייתן יד למערב פרוע כאן, ימצא מערב פרוע גם במקומות אחרים. הניסיון לבודד את בית יונתן חותר תחת האושיות הבסיסיות של שלטון החוק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully