וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היורה במרגריטה לאוטין הורשע ברצח

11.5.2010 / 13:54

בית המשפט המחוזי הרשיע במסגרת הסדר טיעון את רונן בן עדי ברציחתה של מרגריטה לאוטין לפני כשנה וחצי בחוף בבת ים והוא יישלח למאסר עולם. השופטים הרשיעו גם את שמעון סבח בסיוע לאחר מעשה

עוז מרון

(צילום: עוז מרון. עריכה: גדי וינסטוק)

בית המשפט המחוזי בתל אביב הרשיע היום (שלישי) את רונן בן עדי במסגרת הסדר טיעון, ברציחתה של מרגריטה לאוטין לפני כשנה וחצי בחוף היום בבת ים. החשוד השני, שמעון סבח, הורשע במסגרת ההסדר בעבירה של סיוע לאחר מעשה. בנוסף, קבע בית המשפט, כי המורשעים יפצו את משפחת לאוטין בסכום של 350 אלף שקלים, שיועברו לחשבונות הבנק של ילדי המשפחה. גזר הדין של השניים יינתן ביום שני הקרוב.

מההרשעה עולה, כי בן עדי הורשע 13 פעמים בעבר. בפעם האחרונה נידון בארה"ב לתשע שנות מאסר בגין עבירות סמים. הוא ריצה חלק מהמאסר בארץ, שוחרר בניכוי שליש מעונשו, וביצע את הרצח בזמן שהיה בחופשה. התובעת, עורכת הדין הדסה פורר מפרקליטות מחוז תל אביב אמרה, כי למרות שהנאשמים היו עשויים להישלח למאסרים ארוכים יותר, מדובר בהסדר ראוי, שכן הנאשמים הודו במעשה ויפצו את ילדי הנרצחת. היא הוסיפה, כי "לא בכל יום אדם קם ואומר: "אני רצחתי". זה לא מחזה שכיח".

פרקליטו של בן עדי אמר, כי "אף אחד לא התכוון לפגוע בלאוטין, אולם זו התוצאה המצערת, ועל כך הנאשם נותן את הדין. הוא הוסיף שההודאה במעשה מוכיחה את החרטה של בן עדי. אלכס לאוטין, בעלה של מרגריטה, נראה בתום הדיון ברגשות מעורבים. הוא אינו חש הקלה מאחר שהצד המשפטי הסתיים ואילו המשפחה עדיין במאבק מול השלטונות שאינם מכירים בהם. הוא הוסיף שהחיים ללא אשתו הם מאבק יומיומי ושהוא רק חושב על מה שלא הספיקו לעשות יחד.

ראש מרכז נגה בקריה האקדמית קריית אונו, עו"ד ד"ר דנה פוגאץ' שייצגה את משפחת לאוטין במשפט אמרה בתגובה להרשעת בן עדי כי "מדובר בהסדר ראוי, הושג צדק כיוון שהרוצח של מרגריטה יקבל את עונשו. עם זאת, צריך לזכור שרוצח שלישי ומי שעמד מאחורי הרצח עדיין לא נתפסו. מי יהיה האזרח החף מפשע הבא שישלם על כך בחייו?", שאלה פוגאץ'.

"צעקתי לאשתי: תצילי את ספיר"

לפני כחודש וחצי גיבשה הפרקליטות הסדר טיעון עם הנאשמים ברצח שאירע בחודש אוגוסט בשנת 2008. על פי הסדר הטיעון, הנאשם המרכזי בפרשה, רונן בן עדי, יודה ברצח ויישלח למאסר עולם. הנאשם השני בפרשה, שמעון סבח ירצה שבע שנות מאסר.

לאוטין נורתה למוות במהלך ניסיון חיסול בעולם התחתון. איציק אברג'יל נעצר בחשד שהזמין את אותה התנקשות כושלת, שהייתה מכוונת לפגוע במוטי חסין ורמי אמירה, עקב סכסוך פנימי בארגונו של אברג'יל.

בעדות שמסר רמי אמירה לפני כשנה במשפט, הוא אמר, כי "באותו הבוקר הלכתי לסוכנות לקחת את האופנוע החדש שקניתי, משם נסעתי לחולון כדי לקעקע את היד והגב ומשם נסעתי לחוף בת ים כדי לאכול עם חברים". מאוחר יותר הסבה אחת מיושבות השולחן, ידידתו של אמירה, את תשומת ליבו לשני חשודים שראתה על החוף. לפי עדותו, "ראיתי אנשים באמצע הקיץ עם קסדות, הבנתי שיש משהו משובש ורצתי למי הים. צעקתי לכולם 'תברחו תברחו'".

בעלה של הנרצחת, אלכסנדר לאוטין, שנכח במקום הרצח, אמר במשפט: "פתאום ראיתי אדם שרץ על החוף עם קסדה ואקדח שלוף שירה לכל הכיוונים", המשיך לאוטין, "חשבתי מה לעשות עם הילדים. תפסתי את הילד הקטן וצעקתי לאשתי 'תצילי את ספיר'. ניסינו לרוץ להסתתר מאחורי הקיר של המסעדה. היורה המשיך לרוץ לכיוון שפת הים ואז מישהו קפץ עליו וניסה להוציא לו את הנשק מהידיים. שמעתי את אשתי קוראת לי ברוסית 'הוא פגע בי'. ראיתי שהיא מחזיקה את היד על בית החזה ומתחילה לדמם. רצנו אחד לעבר השנייה. התחלתי לצעוק לעזרה. בסוף היום הודיעו לי שהיא מתה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully