וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קמרון לליברל דמוקרטים: הגיע הזמן להחליט

טליה שחר

11.5.2010 / 12:15

גובר הלחץ על הליברל הדמוקרטים להחליט לאיזה מפלגה בכוונתם לחבור על מנת להקים ממשלה. מנהיג מפלגת השמרנים דייוויד קמרון: "מקווה שהם יקבלו את ההחלטה"

ניק קלג כונה "ממליך המלכים" במהלך מערכת הבחירות בבריטניה, וכעת האחריות שבאה עם התואר הזה מתחילה לתת אותותיה. בפתח היום החמישי למגעים הקואליציוניים, אמר היום (שלישי) מנהיג מפלגת השמרנים דייוויד קמרון, כי "הגיעה העת של הליברל דמוקרטים לקבל החלטה לאיזה מפלגה הם הולכים לחבור על מנת להקים ממשלה". קמרון הוסיף כי הוא מקווה שהם יקבלו את ההחלטה הנכונה.

ניק קלג אמר כי הדיונים הגיעו לשלב הסופי והמכריע, וכי הוא "חסר סבלנות כמו כולם" לפתור את התסבוכת הפוליטית ומקווה שיוכל לפרסם הודעה "בהקדם האפשרי".

צוותי המו"מ של שתי המפלגות ייפגשו שוב הבוקר, לאחר שאתמול אמרו ראשי הצוותים כי הדיונים מתקדמים בצורה טובה. אמש המתיקו השמרנים את הצעתם, כשהבטיחו לקיים משאל עם בנושא שינוי שיטת הבחירות לשיטה לפיה המועמד הזוכה בכל מחוז הוא זה שקיבל לפחות 50% מהקולות.

שמים בצד אינטרסים מפלגתיים

"הגשתי הצעה מאוד מקיפה, מאוד פתוחה, מאוד הגיונית לליברל דמוקרטים, שתביא לממשלה יציבה" , אמר קמרון בפתח ביתו בלונדון הבוקר. "חברי הפרלמנט ממפלגתי הוכיחו שהם מוכנים לשים בצד אינטרסים מפלגתיים למען האינטרס הלאומי על ידי הסכמה למשאל עם" בנוגע לשינויים בשיטת הבחירות.

גם אם בסופו של דבר הלייבור והליברל דמוקרטים יגבשו קואליציה, לממשלה בראשותם עדיין לא יהיה רוב של 325 מושבים בפרלמנט. מקורבים למו"מ מעריכים כי במקרה זה הם יקימו ממשלת מיעוט ויסתמכו על תמיכה בהצבעות חשובות של מפלגות הלאומיות של סקוטלנד ו-וויילס ושל המפלגה הירוקה, שהצליחה לזכות לראשונה בתולדותיה במושב בפרלמנט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully