וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארדואן: "הסרת המצור מעזה בעדיפות עליונה"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

11.5.2010 / 12:45

ראש ממשלת טורקיה אמר בפגישה עם חברי המשט הצפוי לצאת לעזה כי טורקיה פועלת בשיתוף עם מדינות נוספות להסרת המצור על עזה. "הנושא נמצא בראש סדר העדיפויות"

ראש ממשלת טורקיה רגי'פ טייפ ארדואן אמר היום (שלישי) כי טורקיה פועלת, בשיתוף מדינות נוספות, להסרת המצור על עזה. בפגישה שקיים עם משלחת של גורמים ממספר מדינות אירופאיות, אשר בכוונתם לצאת בשבועות הקרובים במשט לכיוון עזה, אמר ארדואן כי "הסרת המצור על עזה עומדת בראש סדר העדיפויות של טורקיה". משתתפי הפגישה הגיבו גם על צירוף ישראל לארגון הכלכלי הבינלאומי ה-OECD וקבעו כי עליה לכבד את זכויות האדם כתנאי לצירופה לכל גוף בינלאומי.

ד"ר ערפאת מאדי, ראש הקמפיין האירופי להסרת המצור על עזה שהשתתף בפגישה עם ארדואן באיסטנבול, אמר כי תפקידה של טורקיה בניסיונות להסיר את המצור על עזה "חשוב ביותר" וזאת משום שלטענתו הקהילה הבינלאומית אינה עושה דבר כדי להביא להסרתו, "בייחוד כשאנחנו מדברים על מצור ארוך הנמשך כבר ארבע שנים ונמצאים תחתיו כמיליון וחצי בני אדם". לדבריו, משט הספינות שאמורות לפרוץ את המצור על עזה "מהווה את תחילתו של מהלך בינלאומי נרחב שמטרתו הסרת המצור".

אזרח טורקי ארגן משט לשבירת המצור

לפני כשבועיים נעצר אזרח טורקיה בשם עיזת שאהין בחשד שפעל בגדה המערבית מטעם הארגון הטורקי IHH שפעילותו אסורה בישראל, ובמסגרת כך גם עמד בקשר עם גורמי טרור. שאהין נעצר ב-27 באפריל בדרכו מבית לחם לירושלים והועבר לחקירת שב"כ והיחידה לחקירות בינלאומיות. ארגון ה-IHH הוא ארגון צדקה איסלמי שבין היתר מארגן משטים לעזה במטרה לשבור את המצור. אחד מהמשטים מתוכנן להתקיים לקראת סוף החודש.

רשת הטלוויזיה האמריקאית בשפה הערבית "אל-חורה" דיווחה השבוע מפי גורמים ביטחוניים בישראל כי צה"ל נערך בכוחות גדולים למנוע מהספינות להגיע לחופי עזה. על פי הדיווח, מחצית מכוחות חיל הים הישראלי ייקחו חלק במבצע, ביניהם גם חיילי הקומנדו הימי. עוד דווח כי שר הביטחון אהוד ברק יפקח אישית על המבצע, ולצדו יעמוד גם מפקד חיל הים. "ההנהגה הישראלית התייעצה והחליטה למנוע מהספינות להגיע לחופי עזה בכל מחיר שיידרש", הוסיפו המקורות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully