וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סליחה, דוקטור?

ד"ר איל נחמיאס

11.5.2010 / 11:03

הכלבה מורדת בכם והגור אולי לא שומע טוב? ד"ר איל נחמיאס, וטרינר הבית של פורינה, משפר את הזוגיות שלכם עם חיית המחמד

שלום יש לי כלבה פקינז בת שנתיים ושמונה חודשים. כשהיא רק הגיעה אליי היא היתה מאוד מחונכת אבל מאז אין לה חינוך בכלל כי פינקתי אותה. היא עושה צרכים בבית, עולה על השולחן ולא מקשיבה בכלל. האם בגיל כזה ניתן לחנך או להחזיר אותה להיות מחונכת כמו שקיבלתי אותה?

בהחלט אפשר לשנות התנהגות של כלב וליצור הרגלים חדשים. לשם כך אתם חייבים לקבל החלטה כי אתם באמת מעונינים בשנוי. ברגע שתחליטו, אני מציע בחום לשלב טיפול עם יועץ התנהגותי כמו למשל יניב אוסם שמייעץ כאן באתר. היועץ יגיע אליכם יבחן את הסביבה של הכלבה ואת ההתנהגויות שלה וילמד אתכם שיטות ותרגילים. יש כאן שתי משימות. הראשונה היא להכחיד התנהגויות לא רצויות שהכלבה למדה. המשימה השניה היא ליצור הרגלים חדשים אותם יש ללמד את הכלבה. בחינוך של גור צעיר היתרון הוא שאפשר להתחיל ישר עם המשימה השניה. פה זה יהיה יותר מורכב קצת אך בהחלט אפשרי בכל גיל בתנאי שאתם באמת מעונינים בשנוי ולישם את ההמלצות של היעוץ.

אימצנו גור כבן חודש כנראה מגזע לברדור מעורב יש לנו חשש שהוא לא שומע היטב. איך אפשר לבדוק זאת?

בגיל כזה קשה לבדוק תגובות של כלב לגרויים ולקבל החלטות. יותר מאוחר לקראת גיל 3 חודשים זה נעשה יותר קל. נסו ליצור הקשר בין מתן פרס למשהו שמלווה אותו עם קול כמו למשל רשרוש שקית או בדרך מקצועית יותר כמו מכשיר "קליקר". הכוונה היא - כל פעם שנותנים קליק לתת פרס. נסו אחרי מספר ימים של מתן פרסים לראות אם הכלב מגיב למשמע הקליקר ובא לקבל את הפרס המובטח.

יש לנו כלבת טרייר מעורבת קטנה בת 16 והיא נעשתה חרשת ועיוורת אייך אפשר לעזור ולהטיב עם המיגבלות שיש לה וכן גם כמעט ואין לה שיניים איזה סוג מזון רצויי לתת לה שיאכיל את כל אשר היא זקוקה לו משום שאוכל יבש מאוד קשה לה לאכול

אפשר בהחלט לעזור לכלבה בזיקנתה ולסייע לה במספר דברים. ראשית לגבי מזון אפשר לרכך אותו במים חמים או לעבור לשימורים איכותיים. לאפשר לה גישה נוחה למים, לא לשנות מיקום של חפצים בבית ובכך לאפשר לה להמשיך להתמצא בסביבה. רצוי לבדוק טוב את העור והאזניים ולודא כי אינה סובלת מבעיות של אלרגיה או דלקות שצריך לטפל בהן.

שלום יש לי כלבה מסוג כנעני היא בת 11 מבוגרת ויש לה גידול בחזה יותר נכון מתחת לפטמה שליד הרגל וזה גורם לה לכאבים ולצליעה קשה חוץ מזה היא בריאה מאד, ניסינו לתת לה כדורים להקלת בכאב אך היא הקיאה אותם. שאלתי היא כזאת האם אפשר לנתח אותה?

אני מניח כי מדובר בגידול עטין כלשהוא. גידולי עטין מקובל להסיר ולשלוח למעבדה לאבחון. גידולי עור אחרים אפשר לדגום בשיטת ה-FNA או דיקור עדין במחט ולשלוח את התאים למעבדה לאבחון. מקובל לערוך בדיקות דם לפני ניתוח כזה ולבצע צילום רנטגן. כמובן שלא לקבל את העצות שלי כאן כפרוטוקול טיפול וחשוב להיוועץ ברופא ווטרינר כדי לקבל החלטות לגבי סוג הניתוח, אם לבצעו או לא וכן הלאה.

  • עוד באותו נושא:
  • כלבים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully