וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

7 שנים לאחר שאמה מתה, הוחזרה הילדה לאביה

קובי מנדל

11.5.2010 / 10:38

כשהיתה בת שבועיים בלבד מתה אמה של הילדה, הקטנה מבין שלושה אחים. בשל קשיי האב לגדל את הילדים הועברה הילדה לדודתה. לאחר שבע שנים קבע ביהמ"ש שעליה לשוב לזרועות אביה

בית משפט השלום בקריות, ביושבו כבית דין לענייני משפחה, קיבל היום (שלישי) את תביעתו של אב להשיב את בתו בת ה-7 לחזקתו לאחר שזו גדלה אצל דודתה – אחות אמה המנוחה. בית המשפט קבע כי יש להעדיף את זכויותיו הטבעיות לגדל את בתו וזכות הבת לגדול בחזקת אביה ולצד אחיה על פני זכויות הדודה - שגידלה את הילדה מינקות.

הבת היתה בת שבועיים בלבד בעת שאמה מתה, במפתיע. האב, כבן 35, נותר לבדו לגדל את שלושת ילדיו – האחד שהיה בן 10, השני שהיה בן 5 והבת. לאחר מות האם, התקשה האב לטפל באחים, שהפגינו קשיים רגשיים ותפקודיים שהתעצמו לאחר מותה של האם והוא נזקק לסיוע ותמיכה ממחלקת הרווחה.

באישור שירותי הרווחה העביר האב את בתו בת השבועיים לאחותה של האם, רווקה, ללא ילדים משלה, שהתגוררה יחד עם אימה הקשישה, עם אחיה הנכה ואחותה הבוגרת. לאחר כשנתיים, ביקש האב להשיב את בתו אליו אולם, הדודה והילדה סרבו לשתף פעולה. רק לאחר חמש שנות דיונים נפלה ההחלטה להשיב את הילחדה לזרועות אביה.

השופטת אספרנצה אלון פסקה כי הדודה "הפגינה במשך כשנתיים אנושיות וסייעה לאב בעתותיו הקשים – קיבלה את הקטינה לחזקתה, טיפלה בה וסיפקה לה את צרכיה באהבה אינסופית". אולם, אספרנצה הדגישה, כי מעמדה של הדודה אינו שווה למעמדו של האב.

"האב התמודד עם הקשיים, לא נטש את ילדיו והמשיך לעמוד לצידם בכל דרך שידע והכיר - קיבל הדרכה הורית מתמשכת, התמיד להגיע לטיפול לאורך כל התקופה בה נערך, הראה רצון להתקרב לקטינה והימנעותה לא פגעו בנחישותו לנסות ולהעמיק את הקשר עימה, האב גילה הבנה באשר לקונפליקט בו מצויה הקטינה ושיתף פעולה באופן מלא עם הגורמים המטפלים", כתבה השופטת בהחלטתה.

  • עוד באותו נושא:
  • חזקה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully