וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד: אזרח טורקי סייע לארגון פרו פלסטיני

יהושע בריינר וניר יהב

10.5.2010 / 18:34

כוחות הביטחון עצרו בחודש שעבר את עיזאת שאהין, אזרח טורקי שחשוד כי פעל במסגרת ארגון שהוכרז בישראל כבלתי חוקי. הארגון הטורקי שבו משמש שאהין כמתנדב מפעיל משטי סיוע לרצועת עזה

שב"כ וצה"ל עצרו באחרונה אזרח טורקי, עיזאת שאהין, בחשד שפעל בשטחי הגדה מטעם ארגון ה-IHH הטורקי, כך הותר היום (שני) לפרסום. כמו כן חשוד שאהין כי סייע לארגוני צדקה פלסטיניים שונים בגדה שהוצאו אל מחוץ לחוק. שאהין נעצר ב-27 באפריל בדרכו מבית לחם לירושלים והועבר לחקירת שב"כ והיחידה לחקירות בינלאומיות. לפי החשד, פעילותו בגדה סיכנה את ביטחון האיזור.

לפני מספר ימים הוארך מעצרו של שאהין בשמונה ימים לאחר שהשב"כ הציג בבית המשפט הצבאי בעפולה מידע חדש הנוגע לפעילותו. עורך דינו, שפיק אבו חאני, מסר אז כי השב"כ מאשים את מרשו בפעילות בלתי חוקית. ארגון ה-IHH הוא ארגון צדקה איסלמי שמארגן משטים לעזה במטרה לשבור את המצור שמטילה ישראל על הרצועה. אחד מהמשטים תוכנן להתקיים בסוף החודש. הארגון הוצא בישראל אל מחוץ לחוק.

רעייתו של שאהין מסרה לפני מספר ימים לכלי התקשורת שבן זוגה למד באוניברסיטה פלסטינית בגדה המערבית ושהוא אינו מעורב בשום פעילות בלתי חוקית. "הוא לא התכוון לעשות דבר מלבד ללמוד ולהעניק סיוע הומניטרי לפלסטינים", הוסיפה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully