וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אשתו של מח'ול: "ישראל אינה דמוקרטיה"

10.5.2010 / 15:54

ג'נאן מח'ול יוצאת למתקפה על התנהלות כוחות הביטחון בפרשה: "מדובר ברדיפה פוליטית". לדבריה, "התנהלות השב"כ מזכירה משטר צבאי - אמיר הוא סמל עבורם"

"הטענות של השב"כ הן פשוט מגוחכות" - כך אומרת היום (שני) לוואלה! חדשות ג'נאן מח'ול, רעייתו של הפעיל הפוליטי אמיר מח'ול, העצור מזה מספר ימים בחשד לביצוע עבירות ביטחוניות חמורות. "אפילו אם יסתבר שהטענות נכונות, איזה מידע הוא כערבי כבר יכול להעביר? הרי אין אף ערבי שיש לו גישה לסודות מדינה או ליעדים צבאיים. כל הטענה הזו מנופחת, מגוחכת וחסרת בסיס".

"אני ושתי בנותי חזקות, כי אין לנו ממה לפחד", מוסיפה ג'נאן, "אני מכירה את אמיר, אני חושבת שמדובר ברדיפה פוליטית ובבלון גדול ומנופח שיתפוצץ. לאמיר אין מה להסתיר, בתור פעיל פוליטי ותיק הוא פורש את עמדותיו באופן חופשי בכלי התקשורת. הוא מופיע בפורומים בינלאומיים בנושאים של זכויות אדם, יש לו מעמד של יועץ מטעם האו"ם, אין לו ולנו ממה לחשוש. וזאת למרות ניסיון ההפחדה שעשו לנו כשבאו לעצור אותו ביום חמישי ב-3 לפנות בוקר".

"אמיר חזק, כי אין לו ממה לפחד", קובעת ג'אנן. לדבריה, השב"כ מנסה להשתיק את בעלה: "אמיר מכיר את השיטות של השב"כ. הקול שהוא מביא בתור לוחם למען זכויות אדם ולמען העם הפלסטיני מפחיד אותם. אני מקבלת המון חיזוק מארגונים, מעמותות, ממפלגות, מאנשים פרטיים. הפרשה הזו היא לא אישית, אמיר הוא סמל עבור השב"כ. דרך מעצרו הם מעבירים מסרים לנוער הערבי. אני בטוחה שיהיו עוד רדיפות כאלה, משום שעדיין קיימת גישה לפיה אנחנו גיס חמישי, והאפליה מתקיימת בתמיכה חוקתית".

ג'נאן מביעה זעם בעיקר על העובדה כי כוחות הביטחון מונעים מבעלה להיפגש עם עורך דינו: "מתנהלים כאן מהלכים לא דמוקרטים למנוע מאמיר בתור עצור את הזכות הבסיסית במשך חמישה ימים להיפגש עם עורך דינו. זה מזכיר משטר צבאי. מה שמדאיג עוד יותר הוא שאני נזכרת בהצהרות של ראש השב"כ יובל דיסקין, לפיהן יש להתייחס לערביי ישראל כגיס חמישי. זה צריך להדאיג לא רק אותנו, אלא את כל מי שדוגל בחופש הביטוי ובמדינה הדמוקרטית. זה מכרסם בכל המשמעות של מדינה דמוקרטית. לפחות שישראל תפסיק לקרוא לעצמה מדינה דמוקרטית כשהיא מונעת מעצור לפגוש עורך דין".

לדבריה, כוחות המשטרה פרצו לבית ב-3 לפנות בוקר כדי לעצור את אמיר, "מתייחסים אלינו ואל שתי בנותינו הקטנות בצורה ברוטלית, מקללים וצועקים, אז מה בדיוק הם עושים בחדרים הסגורים בשב"כ שאף אחד לא רואה אותם?", תוהה ג'נאן. "מגוחך גם שכל העיתונות הערבית והעולמית כותבת על הפרשה, ורק העיתונות בישראל לא מפרסמת. אתם ככלי תקשורת נמצאים באזיקים. אין לכם את החופש מהמדינה שלכם".

לפניות לניר יהב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully