וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי שומר על הכלב?

יועד בר-נוי

10.5.2010 / 14:16

יש אנשים שמעדיפים שמישהו אחר ישמור להם על הכלב במהלך שעות היום. יועד בר-נוי יצא לבדוק מי הם ואיך הם מתמודדים עם חרדת נטישה

בגידול כלב יש הרבה דברים שצריך לקחת בחשבון. בין השאר, רצוי וצריך לצאת איתו לפחות שלוש פעמים ביום ולא פחות חשוב מכך גם לדאוג לחיי החברה שלו. אך מה לעשות, מעבר לטיולים מענגים עם חברנו הטוב בעת זריחת החמה ובצהרי היום צריך גם להתפרנס. לעיתים קרובות העבודה אף דורשת מאיתנו להשקיע בה את מירב שעות היום וגוררת הזנחה וחוסר תשומת לב, הגורמת לכלבנו הנאמן להיות סגור בבית בציפייה מתסכלת לטיול היומי.

לאחרונה, קמו להם מעוני יום רבים ברחבי הארץ שמטרתם לדאוג לכל צרכי כלבנו בזמן שאנחנו עסוקים בשגרת היום העמוסה שלנו וליבנו נצבט בידיעה שחברנו הטוב נשאר בבית לבדו. אין מדובר בפנסיונים לטווח ארוך, למקרה שהחלטנו לצאת לחופשה אקזוטית ולהשאיר את הכלב בגפו, אלא בבייביסיטר או אם תרצו, דוגסיטר שידאג לכלב במהלך היום. רגע אחרי ששמים את הילד בגן מגיע תורו של הכלב, מטיילי הכלבים אוספים את הכלבים ולוקחים אותם למעון עד שעות אחר הצהריים משם יוצאים הכלבים לטיולים, נהנים מחברתם של כלבים אחרים או סתם רובצים להם בנחת תחת השמש. קובי וטל מנהלי הפנסיון הביתי "חופשי" בכפר יהושע, מספרים כי בשלוש השנים האחרונות מורגשת התעוררות בתחום מעון היום לכלבים ומספר הלקוחות המשתמשים בשירות זה שילש את עצמו ואף יותר.

למי זה מתאים?

הלקוחות המשתמשים בשירות הבייביסיטר לכלבים הם כאלה המגדלים כלב לבד ועובדים שעות רבות במהלך היום, הרצון העז ליהנות מחברתו של כלב גוברת על כל השיקולים ומנגד, כואב להם להשאיר את החבר הנאמן סגור כל היום לבד בבית. גם כשמתעוררת בנו רוח הרפתקנית לצאת עם כל המשפחה לטיול יומי מחוץ לבית, עולה תמיד השאלה שמוכרת לכולנו "מה נעשה עם הכלב...?" גם כאן מעון היום יכול להוות פתרון. קובי וטל מספרים כי ישנם בעלי כלבים שדווקא שיקול כלכלי הוא זה שהביא אותם להשתמש בשירות הדוגסיטר, "יש לנו לקוחות שהכלבים שלהם היו בורחים מהבית בזמן העדרם. אט, אט, כשהדוחו"ת מהעירייה התרבו וכאשר הם נאלצו לשחרר את הכלב מתחנת ההסגר שוב ושוב, הם פנו אלינו והבינו שעלות החזקת הכלב בפנסיון היומי כמעט משתווה לעלות הדוחו"ת שהם נאלצו לשלם".

אז מה קורה ביום הראשון בגן?

בימיו הראשונים של הכלב במעון היום מומלץ להביא עימו את השמיכה שעליה הוא ישן, צעצוע או כל פריט אחר שנושא עימו את ריח הבית על מנת שהכלב לא יחשוב שנטשו אותו. לאחר זמן מה הכלב מתרגל לביתו השני ואף שמח לפגוש את חבריו הקבועים במעון. אלון, בעליו של ניקו כלב הויימרנר החל להשתמש בשירותו של מעון יום לכלבים בתל-אביב, "בהתחלה חששתי. מאחר וזה היה חדש בשבילי, רציתי לבדוק איך ניקו שלי מסתדר עם החבר'ה ונשארתי איתו בימים הראשונים".

ומה עושים עם חרדת נטישה?

כדי להתמודד עם חרדת נטישה אפשר לבצע את 'טקס החלפת הבעלים' ; הבעלים נכנס לפנסיון כאשר הכלב עם רצועה עליו, הדוגסיטר לוקח את הרצועה ומלווה את הכלב לצפות ביציאתו של הבעלים מחצר הבית ועד עזיבתו את המקום במכוניתו. כך מבין הכלב שיש לו, למשך היום, בעלים חדשים. עם זאת, לא כל כלב מתאים לקייטנה הנבחנית הזו ואם הוא מהווה איום על בני אדם או ילדים נמנעים מעונות היום לקבל את הכלב. דבר נוסף היא המגבלה על מספר הזכרים שניתן להחזיק, לרוב לא יהיו בו זמנית שני זכרים דומיננטיים, כדי שלא תיווצר סכנה למריבה ביניהם. עם נקבות אין כמעט בעיה והן, על פי רוב, מסתדרות מצוין ביחד.

מעון היום הוא פתרון נוח וטוב לבעלי כלבים רבים, עם זאת מדובר בתענוג לא ממש זול, עלות אחזקת כלב על בסיס קבוע נע בין 500-700 ¤ לחודש תלוי אם השירות כולל איסוף והחזרת הכלב. בתל-אביב יעלה השירות בין 70-80 ¤ ליום. לרוב, בכל המעונות המחירים כוללים ארוחות בהתאם למספר השעות שהכלב שוהה במקום.

  • עוד באותו נושא:
  • כלבים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully