וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: ברק ימנע משיירת ספינות להגיע לעזה

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

10.5.2010 / 13:21

המשט בו יקחו חלק מאות פעילים בכללם ח"כים ערבים ייצא בימים הקרובים לכיוון עזה. רשת אמריקאית בשפה הערבית מדווחת כי שר הביטחון יפקח אישית על המבצע בו ינסה חיל הים למנוע מהספינות להגיע לעזה

בימים הקרובים תצא שיירה של ספינות סיוע ממספר מדינות אירופאיות לכיוון רצועת עזה בקריאה להסיר את המצור הישראלי על עזה. במשט צפויים לקחת חלק מאות פעילי זכויות אדם מכל העולם, חברי פרלמנט אירופאים ואפילו חברי כנסת ובכירי ציבור ערבים כגון מנהיג הפלג הצפוני של התנועה האיסלמית השייח' ראא'ד סלאח, יו"ר ועדת המעקב העליונה של ערביי ישראל מוחמד זידאן וכן הח"כים מוחמד ברכה וג'מאל זחאלקה.

לטענת המארגנים, המשט צפוי לכלול שמונה ספינות ועליהן אלפי טונות של ציוד, תרופות, מלט ומזון. הספינות אמורות להגיע לחופי עזה ב-24 במאי ממספר יעדים כגון טורקיה, אירלנד ויוון. מארגניו אמרו אמנם כי הם אינם חוששים מעימות אפשרי עם חיל הים הישראלי אולם רשת הטלוויזיה האמריקאית בשפה הערבית "אל-חורה" דיווחה אתמול מפי גורמים ביטחוניים בישראל כי צה"ל אכן נערך בכוחות גדולים למנוע מהספינות להגיע לחופי עזה.

על פי הדיווח, מחצית מכוחות חיל הים הישראלי ייקחו חלק במבצע למנוע מהספינות להגיע לחופי עזה, ביניהם גם חיילי הקומנדו הימי. עוד דווח כי שר הביטחון אהוד ברק יפקח אישית על המבצע, ולצדו יעמוד גם מפקד חיל הים. ראש הממשלה בנימין נתניהו יקבל עדכונים שוטפים בנושא. "ההנהגה הישראלית התייעצה והחליטה למנוע מהספינות להגיע לחופי עזה בכל מחיר שיידרש", הוסיפו המקורות.

  • עוד באותו נושא:
  • משט לעזה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully