וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

12 ילדים שיחקו עם זחל רעיל, ופונו לביה"ח

אריאל נוי

10.5.2010 / 13:13

12 ילדי גן בתל אביב פונו לביה"ח כאשר הם סובלים מתגובה אלרגית לאחר שבאו במגע עם זחל מסוג "טוואי התהלוכה". זהו המקרה השני שאירע באותו גן בחודשיים האחרונים

12 ילדים כבני 3 פונו היום (שני) לבית החולים איכילוב "דנה" בתל אביב לאחר שככל הנראה, באו במגע עם זחל "טוואי התהלוכה" בעת ששהו בגן ילדים ברחוב חירותנו בעיר.

ילדי הגן של מעון ויצ"ו יצאו לשחק בחצר. ככל הנראה, במהלך הפעילות בחצר הם באו במגע עם הזחלים המסוכנים. הדובר המבצעי של מגן דוד אדום, זכי הלר סיפר לוואלה! חדשות כי "הגענו לגן הילדים בעקבות קריאה על תגובה אלרגית של ילדים לזחל "טוואי התהלוכה". צוותי מד"א נתנו טיפול ראשוני לילדים ופינו אותם לבית חולים 'דנה'".

האלרגיות שפיתחו הילדים באו לידי ביטוי בפריחה בפלג גופם העליון, בידיים ובפנים. "כאשר הנפיחות מתרחשת באזור קנה הנשימה אז יש סכנה ממשית לחנק", הסביר הלר. הורי הילדים המבוהלים הגיעו לגן וליוו את ילדיהם עם צוות מד"א לבית החולים. מבית החולים "דנה" נמסר כי "הילדים הגיעו עם פריחות במצב קל והם מטופלים".

מקרה שני באותו גן

הזחל המוכר בשמו "טוואי התהלוכה" מגיח בסתיו מהאדמה, ומטיל את הביצים שלו על עצי אורן. בראשית החורף הביצים בוקעות והזחלים מתחילים לאכול מהמחטים. הם מקימים על העץ את ביתם בצורת שקיות לבנות. באביב יורדים הזחלים כולם יחד בתהלוכה מאורגנת על הגזע לכיוון הקרקע ולכן שמם.

ברגע שהשערות שעל הזחל באות במגע עם העור הן גורמות לפריחה, צריבה גירוי בעור ובמקומות רגישים במיוחד כמו בעיניים ובאף לגירוד חזק ומסיבי.

לוואלה! חדשות נודע כי זו אינה הפעם הראשונה בה נפגעים ילדים מהזחל הזה, באותו גן. לפני כחודשיים פונו מספר ילדים שפיתחו פריחה אלרגית כתוצאה ממגע עם הזחל. אחד הילדים אף אושפז בבית החולים. הגננת סיפרה כי ננקטו צעדים מאז המקרה הראשון וכי היא אינה מבינה מדוע ישנה פריחה לילדים גם הפעם. לטענת הגננת אין זחלים מסוג "טוואי התהלוכה" בגן.

מ"ויצו" המפעילה את הגן נמסר בתגובה כי מיד שהבחינו הגננות שאחד הילדים החל להתגרד הזמינה מנהלת המעון באופן מיידי אמבולנס עם פרמדיק צמוד. "כל הילדים מצבם טוב ורובם ישוחררו היום, ככל הנראה. מיד עם תחילת הארוע הוזעק למקום צוות הפיקוח של ויצו וביחד עם מנהלת במעון פעלו לרכז את הטיפול במהירות וביעילות האפשריים. בתוך זמן קצר הגיעו כל גורמי האבחון והטיפול לגן ובהם משרד הבריאות, קב"ט עיריית ת"א-יפו, המשרד להגנת הסביבה, משטרה, מד"א, ומהמחלקה האפידמיולוגית באיכות הסיבה. כמו כן, כל ההורים קיבלו הודעה במיידי על ילדיהם". בנוסף נמסר כי יתכן והשערות של הזחל התעופפו ברוח העזה ולכן באו במגע עם גוף הילדים שנפגעו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully