וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בג"ץ: ההחלטה בעתירת אומ"ץ נגד לדור קרובה

גלעד גרוסמן

10.5.2010 / 12:48

אומ"ץ עתרה לבג"ץ נגד פרקליט המדינה בעקבות החלטתו שלא להעמיד לדין את ראש הממשלה לשעבר אולמרט בפרשת בנק לאומי. אומ"ץ: החלטת לדור היתה בלתי סבירה באופן מובהק"

שופטי בג"ץ הודיעו הבוקר (שני) כי ייתנו בקרוב את החלטתם בעתירה שהגישה תנועת אומ"ץ נגד פרקליט המדינה, משה לדור, בעקבות החלטתו שלא להעמיד לדין את ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, בפרשת בנק לאומי.

לפני כשנה וחצי הודיע לדור על כך שבפרקליטות הוחלט שלא להגיש כתב אישום בפרשה נגד אולמרט, לאחר שלא נמצאה תשתית ראייתית להגשת כתב אישום. אולמרט נחשד כי במהלך הפרטת בנק לאומי, בזמן שהיה ממלא מקום שר האוצר ב-2005, ניסה להטות את המכרז לטובת מקורבו, איש העסקים האוסטרלי פרנק לואי. בתגובה לעתירה הפרקליטות אמנם מתחה ביקורת על אולמרט וטענה שהיה נמצא בניגוד עניינים, אולם הסבירה שמדובר בניגוד עניינים ב"עוצמה נמוכה".

בדיון היום טענה עו"ד אלימלך, כי פרשת הולילנד שנחשפה לאחרונה מעידה על שיטה בה נקט אולמרט לאורך השנים, תוך עקיפת שלטון החוק וכללי המנהל התקין. עורך הדין אבי ליכט מפרקליטות המדינה ביקש לדחות את העתירה מכיוון שהיא הוגשה באיחור רב לאחר ההחלטה לסגור את התיק. בנוסף, הוא טען שהחלטת פרקליט המדינה היתה סבירה בהתחשב בראיות שהוצגו בפניו. עו"ד רועי בלכר, שייצג את אולמרט בדיון, ביקש אף הוא לדחות את העתירה. לדבריו, אולמרט נהג במכרז על פי כללי המנהל התקין, ולא היה מקום להעמידו לדין.

בעתירה שהגישה אומ"ץ לפני כשנה, באמצעות עו"ד ישראלה אלימלך, נטען כי לאולמרט היו קשרים משפחתיים וכלכליים עם משרד עורכי הדין "גרוס חודק" שייצג את לואי, וכן קשרי חברות עם לואי עצמו. לטענת התנועה, החלטתו של לדור היתה בלתי סבירה באופן מובהק, ומנוגדת לתשתית הראייתית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully