וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"על המדינה לדאוג לצורכי ילדים אוטיסטים"

גיל סימה

10.5.2010 / 13:40

אביו של פעוט אוטיסט עתר לביהמ"ש המחוזי בפ"ת בבקשה שתוואי הנסיעה של בנו לגן לא ישונה בצורה שתאריך את זמן הנסיעה לעד שלוש שעות. "הנסיעה תהיה קשה עבורו"

בית המשפט המחוזי בפתח תקווה דן הבוקר (שני) בעתירתם של הורי פעוט בן שנתיים וחצי הסובל מאוטיזם. הוריו של הפעוט עתרו לבית המשפט נגד המועצה האזורית חוף השרון ומשרד הרווחה אשר החליטו באחרונה לשנות את מסלול ההסעה של הפעוט למעון היום השיקומי ובכך האריכו את משך זמן הנסיעה לשעה וחצי במקום חצי שעה כפי שהיה נהוג עד עתה.

בעתירה שהוגשה על ידי אביו של הפעוט באמצעות עו"ד יהונתן דודוביץ' עולה כי לפעוט אישור לזכאות על קצבה בעלת 100 אחוזי נכות ובתור שכזה הוא זכאי על פי חוק לסל שירותים הכולל בין היתר השמה וטיפול במעון יום שיקומי ושירותי הסעה בדרכו למעון וחזרה ממנו. הפעוט המתגורר ביישוב בשרון נשלח כל יום למעון יום בכפר סבא כשנערכת לו תכנית טיפול אישית.

בעתירה תואר בין היתר מסלול הנסיעה של הפעוט אשר ארך עד לאחרונה כחצי שעה לכל צד. אולם כפי שנטען ממסמכי העתירה שינוי בתוואי הדרך, כחלק מהחלטה אליה הגיעה המועצה האזורית ומשרד הרווחה, מאריך את הדרך באופן משמעותי בין היתר גם בשל עומסי התנועה הנוצרים באזור. כפי שמפורט מעל גבי העתירה, השינוי בתוואי הוא חלק מהחלטה שקיבלה המועצה כאשר במקום נסיעה ישירה למעון היום בכפר סבא מתארך התוואי ועובר בתחנת הסעה נוספת ברעננה שם אוספים ילדה נוספת למעון.

האב: המאבק רק החל

"על המדינה לדאוג לשילובם המלא של פעוטות בעלי צרכים רפואיים במעונות יום שיקומיים", נכתב בעתירה, "שכן כל טיפול שיקומי שייחסך מפעוטות אלו בשלב זה של חייהם יעלה למדינה ממון רב בעתיד. מדובר בילד חולה הנוטה לאבד את סבלנותו בנסיעות ארוכות, נוטה להיכנס להתקפי זעם ומתחיל לצרוח ולהכות עם ראשו בדופן הרכב", נכתב בעתירה. תשובותיהם של משרד הרווחה והמועצה האזורית חוף השרון טרם הוגשו לבית המשפט.

"מה שמחזיק את בני בעולם המבלבל הזה זו השגרה. הקושי הגדול שלו הוא בשינויים", אמר האב לוואלה! חדשות, "אנחנו רוצים להניף דגל חברתי למען ילדינו, ההורים צריכים להרים את הראש ולא להרגיש שמישהו עושה להם טובה. חברה ראויה צריכה בראש וראשונה לדאוג לחלשים בקרבה".

הדיון בעתירה נערך בדלתיים סגורות ופסק דין אמור להינתן במהלך השבוע. מהמועצה האזורית חוף השרון נמסר כי הם יכבדו כל החלטה שתינתן על ידי בית המשפט. הם הוסיפו עוד כי "המועצה פועלת לפי כל הקריטריונים של משרד הרווחה הבוחן כל מקרה של הסעה מיוחדת לגופו ומתקצב הסעות אלו לאחר שהוא מאשר ובודק שעמדו הקריטריונים שקבעו אנשי המקצוע. מחלקת הרווחה העבירה את כל המסמכים וחוות הדעת הנוגעות למצבו של הפעוט לגורמי המקצוע במשרד הרווחה ואלה קבעו כי בסיטואציה הנוכחית יינתן תקציב להסעתו אך ורק במתכונת של הסעה משותפת. יש לציין כי ההורים סירבו להעלות את בנם להסעה המשותפת אשר הוזמנה על ידי מנהלת מחלקת הרווחה בכשישים דקות לכל כיוון". בסיום הדיון אמר אביו של הפעוט כי המאבק מבחינתו רק החל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully