וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אין צורך למגן מפני טילים את כל אשקלון"

רמי שני וגלעד גרוסמן

10.5.2010 / 12:15

בג"ץ דן בעתירה שהגישה עיריית אשקלון בשיתוף ועדי ההורים בעיר. ההורים דורשים לחייב את משרד הביטחון להשלים את הצבת המיגוניות במוסדות החינוך בעיר

בג"ץ דן היום (שני) בעתירה של עיריית אשקלון ושל ועדי ההורים בעיר לחייב את משרד הביטחון להשלים את הצבת המיגוניות במוסדות החינוך בעיר. עיריית אשקלון טוענת כי רבים ממוסדות החינוך בעיר אינם מצויידים במקלטים או בחדרי ביטחון וכי לתלמידים אין מקום מחסה בשעה אזעקה.

לטענת העותרים בזמן מבצע 'עופרת יצוקה' החל משרד הביטחון בהצבת מיגוניות במוסדות החינוך בעיר אולם מייד בסיום המבצע נפסקה הצבת המיגוניות ולא חודשה וזאת למרות הבטחה מפורשת של סגן שר הביטחון מתן וילנאי להשלים את הצבתן. לדיון הגיעו כמאה תלמידים מהעיר כדי לתמוך בעתירה.

המדינה בתגובה לעתירה מכחישה בתוקף את מתן ההבטחה וטוענת עוד כי אשקלון מרוחקת ממקום שיגור הטילים ולכן זמן ההתרעה בשעת שיגור טילים ארוכה יותר.

"לא צריך לחייב את המדינה למגן את כל העיר אשקלון, דבר שימנע את האפשרות להבחין בינה לבין כל יתר הערים, כולל ערים בצפון שגם הן נחשפו והותקפו על ידי טילים מצדדים אחרים. מדובר בהחלטה מדינית עם השלכות גם מדיניות רחבות וכמובן גם כלכליות" – כך אמרה הבוקר (שני) עו"ד אילאיל אמיר מפרקליטות המדינה.

עו"ד אמיר הסבירה שהחלטות על מיגון מוסדות החינוך הוגבלו לטווח של שבעה קילומטרים מגדר הביטחון. "ממשלת ישראל קיבלה את ההחלטות האלה כאשר היא מתייחסת גם למצב הביטחוני והיא מודעת לאחריותה ולרגישויות הציבוריות בעניין הזה.התערבות בהחלטה כזו היא מאוד משמעותית", אמרה בדיון.

דוברו של סגן שר הביטחון מסר בתגובה, כי "וילנאי לא הבטיח למגן את מוסדות החינוך באשקלון. בעקבות פניית ראש עיריית אשקלון, וילנאי הנחה את גורמי המקצוע לבחון את הנושא, אך בסוף התהליך הוחלט לא למגן את מוסדות החינוך באשקלון בהתאם להחלטת הממשלה שקובעת כי מיגון מוסדות החינוך יהיה בטווח של עד 7 ק"מ מרצועת עזה. אין עילה שמצדיקה הבחנה בין אשקלון לבין ערים אחרות כמו נתיבות, אשדוד, קרית גת ובאר-שבע שנפגעו בשנים האחרונות ועלולות להיות חשופות לפגיעה באירועים עתידיים באותה מידה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully