וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"האיפול בפרשה הביטחונית - סכנה לדמוקרטיה"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

10.5.2010 / 9:01

על רקע הפרסומים בתקשורת הזרה על "הפרשה הביטחונית" החדשה האסורה לפרסום, מותחים אנשי ציבור ערבים ביקורת על האיפול שהוטל על הפרשה. הערב צפויה הפגנה בחיפה נגד "הרדיפה הפוליטית של אנשי הציבור הערבים"

הפרשה הביטחונית החדשה, שאסורה לפרסום בישראל, ממשיכה להכות גלים במגזר הערבי. היום (שני) צפויה להיערך במרכז הערבי-יהודי "בית הגפן" שבחיפה בשעה 19:00 הפגנת מחאה ביוזמת הארגונים החברתיים הערבים נגד מה שהם מכנים "הרדיפות הפוליטיות של אנשי הציבור הערבי". בהפגנה ישתתפו בכירי הציבור הערבי וראשי הארגונים החברתיים המובילים את המאבק, ביניהם 'מוסאוא', 'עדאלה' ו-'אעלאם'.

חבר הכנסת לשעבר עיסאם מח'ול, שישתתף הערב בהפגנת המחאה, מסר לוואלה! חדשות כי ההפגנה הערב תתקיים כדי למחות על המתקפה השיטתית, כלשונו, נגד הציבור הערבי: "הקורבן הראשון שלה הוא המיעוט הלאומי הערבי אך הקורבן העיקרי בסופו של דבר הוא הדמוקרטיה הישראלית. אנחנו קוראים לציבור להגן על הדמוקרטיה כי מנסים לרמוס אותה ברגל גסה. זה עניינם של כולם ואי אפשר לדחות את זה. עכשיו צריך לקום ולהגן על הדמוקרטיה".

"אני חושב שיש כאן סכנה כוללת שצריכה להדאיג את כל הציבור", הוסיף מח'ול. "מי שצריך להיחקר ולתת תשובות, אולי על ידי ועדת חקירה ממלכתית, הם אלו שהחליטו להתעלם מזכויות האזרח ומזכות הציבור לדעת ובמקום זאת לפעול בחשיכה. כל העולם מדבר על הפרשה הזו - העיתונות העולמית, אתרי אינטרנט ואלפי בלוגים - ולבוא כעת ולשחק את המשחק כאילו אסור לדבר על הפרשה משום שהיא 'סודית' זה ניסיון לעשות דרמטיזציה של כלום".

"יד קלה על ההדק"

ההחלטה לקיים את ההפגנות התקבלה בעקבות כינוס שנערך בסוף השבוע שעבר, ביוזמת מרכז מוסאוא ומרכז עדאלה, בו הוצג מידע על "פרשה ביטחונית חדשה", כלשונם, שעליה הוטל איפול מלא. לאחר הכינוס, פרסם "ועד ההגנה על החירויות" של הארגונים הודעה מיוחדת בה נאמר כי "המתקפה על החירויות בישראל נמצאת בעיצומה".

חבר הכנסת נחמן שי (קדימה) ששימש בעבר כדובר צה"ל מתח ביקורת על האיפול שהוטל על הפרשה הביטחונית החדשה ואמר שבתי המשפט בישראל נוהגים ביד קלה בהוצאת צווי איסור פרסום הפוגעים בחופש הביטוי ובזכות הציבור לדעת. לדבריו, "בעולם התקשורתי החדש לא ניתן למנוע ממידע להתפרסם באופן חופשי והיחידים שנשארים, לכאורה, מחוץ למעגל המידע הם תושבי מדינת ישראל".

מנהל מרכז "מוסאוא" ג'עפר פרח מסר אתמול כי "האיפול על הפרשה החדשה מגוחך, היות שארגונים בכל רחבי העולם כבר הפיצו הודעות לעיתונות בכל השפות, ופניות ישירות נערכו לשגרירויות בארץ ולארגונים בעולם. הידיעות פורסמו בתחילה גם בעיתונות הערבית בישראל, אך כשעה לאחר פרסומם הוטל האיפול. בינתיים החלו אמצעי תקשורת בעולם וארגונים בינלאומיים להפיץ הודעות חריפות בעניין".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully