וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כבודם האבוד

דן מרגלית

10.5.2010 / 7:53

שרי הממשלה וח"כי הליכוד התפזרו אמש בין חגיגות משפחתיות של פעילי מפלגתם מקיבוץ חולדה עד ראשון לציון. הם לא גילו דאגה של ממש מהנוסח התקיף, ואפילו המאיים, של ההודעה האמריקנית שפורסמה לרגל פתיחת שיחות הקירבה בין ישראל לבין הפלסטינים.

וושינגטון חשה בצורך לחזק את מעמדה כמתווך שהצדדים יראים מפניו. שכן מוראו של ממשל הנשיא ברק אובמה איבד משהו מדימויו כמרכיב כל יכול במהלך השנה, שבה נשחקו כמה ממהלכיו המרכזיים. לקראת שובו של השליח ג'ורג' מיטשל למזרח התיכון בשבוע הבא, מבקש הבית הלבן להעניק לו את יראת הכבוד שרחשו כלפיו שני הצדדים בראשית שליחותו.

בישראל תתקבל הודעת הממשל בלי לעורר זעזועים קואליציוניים. הימין בממשלה היה מודע מראש לתוכן ההודעה האמריקנית, אם לא לניסוחה המדויק. שריו משוכנעים כי הפלסטינים עושים שימוש לא מדויק בהתחייבות שהעניק בנימין נתניהו לג'ו ביידן בעניין עיכוב הבנייה ברמת שלמה.

הבנייה תחל בעוד שנתיים

נתניהו העיר כי הבנייה בפועל תחל בעוד שנתיים. האמריקנים קיבלו את הסכמתו להציג זאת לפלסטינים כמחווה של רצון טוב. היות והמערכה מתנהלת לפי שעה על מילים ולא על מהות, ראוי להבחין בשימוש שעושים הפלסטינים לצורכי ויכוחם עם הקיצונים בשורותיהם במילה "בירושלים".

רמת שלמה ממוקמת בצפון ירושלים. לפיכך אם הבטיח נתניהו כי הבנייה שם תושהה לשנתיים כחלק מהליך ביורוקרטי רגיל - נוח לפלסטינים לומר כי מדובר "בירושלים", שעה שישראל מפרשת זאת רק כעיכוב ברמת שלמה ש"בירושלים". השפה העברית מקבלת בהכנעה את שני הפירושים.

העיניים האמריקניות נשואות עתה אל הצומת הבא, תוך תביעה כי הצדדים לא יפרקו את החבילה. בצומת זה ייפגשו שני צרכים: שהפלסטינים ייאותו להעלות את דרג ההידברות משיחות קירבה למשא ומתן ישיר, ושהישראלים לא יחדשו את הבנייה בהתנחלויות.

בספטמבר צופים האמריקנים התגוששות גדולה במאמץ להצמיד ולהתנות את שתי הבעיות זו אל זו בעת ובעונה אחת, שאבו מאזן יתיישב מול הישראלים ואילו נתניהו יאריך את הקפאת הבנייה במלואה או בחלקה, ולפחות ביישובים שמחוץ לגושי ההתיישבות. היכונו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully