וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצעת חוק: רשות לאומית לפינוי מוקשים

10.5.2010 / 7:00

65 חברי כנסת מכל הסיעות חתמו על הצעת החוק, הקוראת להקמת תוכנית לפינוי כלל המוקשים שאינם דרושים לביטחון המדינה. לפי הערכות, מדובר בפינוי של קרוב לחצי מיליון מוקשים

הסוף למוקשים? הצעת חוק תקדימית שתוגש היום (שני) במעמד חגיגי ובתמיכת כל סיעות הכנסת עשויה להביא לפינוי המוקשים הרבים המפוזרים ברחבי הארץ. הצעת החוק, שתוגש על ידי ח"כ צחי הנגבי, קוראת להקמת רשות לאומית לפינוי מוקשים, שתפקידה גיבוש תוכנית רב שנתית לפינוי כלל המוקשים שאינם דרושים לביטחון המדינה. על הצעת החוק חתמו 65 חברי כנסת מכל הסיעות.

במסגרת הגשת הצעת החוק יתקיים אירוע מיוחד בו, בין היתר, יישא דברים דניאל יובל, שאיבד את רגלו בהתפוצצות מוקש במהלך טיול ברמת הגולן לפני מספר חודשים וכן נפגעי מוקשים נוספים.

על פי דו"חות בינלאומיים, בישראל ישנם כיום כ-300 אלף מוקשים שאינם דרושים לביטחון המדינה, מרביתם באיזור רמת הגולן, בקעת הירדן והערבה, אולם על פי הערכות מספרם האמיתי של המוקשים עומד על קרוב לחצי מיליון. במסגרת הצעת החוק תפעל הרשות תחת משרד ראש הממשלה ויועברו אליה סמכויות לבחירת חברות בינלאומיות המתמחות בפינוי מוקשים, ובכך יורד נטל הפינוי מצה"ל.

"אין ספק שהצעת החוק היא בשורה של ממש, שכן תהיה זו הפעם הראשונה שבה המדינה תכריז על פינוי מוקשים, כפי שעשו ועושים 156 מדינות נוספות בעולם", אומר דיאן מור, רכז קואליציית "ישראל נקייה ממוקשים". מור הוסיף כי "רמת הגולן נחשבת לאחד האיזורים הממוקשים ביותר בעולם, וגם בערבה ובבקעת הירדן ישנו סכנה גדולה להיפגעות. פינוי מוקשים היא משימה חשובה מאין כמותה, אשר תמנע פגיעה מיותרת בבני אדם".

כמו כן צפוי להגיע במהלך היום לכנסת ג'רי ווייט, מייסד ארגון Survivor Corps הקורא לפינוי מוקשים בכל העולם. ווייט, אשר נפגע בעצמו ממוקש ישראלי ברמת הגולן ב-1984 אמר טרם הגעתו: "מעולם לא ראיתי תמיכה כל כך רחבה במטרה כל כך חשובה. כמו שהנסיכה דיאנה פעלה לפינוי מוקשים וכל העולם תמך, כך דניאל יובל הוא הנסיך שלנו, ואני מקווה מאוד שהחוק יעבור במהרה".

  • עוד באותו נושא:
  • מוקשים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully