וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בימין תוקפים: "הוכח שנתניהו יחלק את ירושלים"

10.5.2010 / 0:17

ח"כים בימין זועמים על ראש הממשלה בעקבות הודעת ארה"ב, לפיה הוא התחייב להקפיא את הבנייה בשכונת רמת שלמה בי-ם למשך שנתיים. ח"כ אורלב: "אם ביבי לא יבנה בבירה, שלא יבנה על הקואליציה הנוכחית"

חברי כנסת ממפלגות הימין תקפו אמש (ראשון) בחריפות את ראש הממשלה בנימין נתניהו, בעקבות הודעת השליח האמריקאי למזרח התיכון ג'ורג' מיטשל, לפיה ישראל הבטיחה להקפיא למשך שנתיים את הבנייה בשכונת רמת שלמה בירושלים. הם האשימו אותו שהסכמתו להקפאה עלולה להוביל לחלוקת העיר.

ח"כ זבולון אורלב, יו"ר סיעת הבית היהודי, השותפה בקואליציה של נתניהו, אמר בתגובה להודעת מיטשל, כי "אם ביבי נתניהו לא יבהיר ולא יבנה בפועל את ירושלים, לדעתי הוא לא יכול לבנות על הקואליציה הנוכחית. הגיע הזמן שמעבר להצהרות גבוהות יהיו גם מעשים, ואני מצפה שהוא יכחיש את ההודעה האמריקאית".

שר התשתיות עוזי לנדאו (ישראל ביתנו), הנמצא בשליחות משרד החוץ בקוסטה ריקה לרגל השבעת הנשיאה החדשה, היה זהיר יותר בדבריו. הוא אמר, כי "אינני מודע לכל הפרטים, אך אם מה ששמעתי נכון, מדובר בשגיאה קשה ביותר. ואת זאת בכוונתי לומר לראש הממשלה, ואת עמדתי זו אביע גם בפני הממשלה כולה".

ח"כ אורי אריאל (האיחוד הלאומי) מסר, כי "הודעת ארצות הברית מאששת את מה שהתרעתי עליו כבר מזמן: ביבי מחלק את ירושלים. וכרגיל אצלו - רק היהודים נפגעים. אכן, ראש ממשלה 'לתפארת'".

ח"כ אריה אלדד (האיחוד הלאומי) תקף את נתניהו, ואמר כי הוא משקר לבוחריו. לדבריו, "ההודעה שהגיעה מארה"ב על כך שנתניהו התחייב להקפיא את הבנייה ברמת שלמה לשנתיים מוכיחה כי נתניהו שיקר וממשיך לשקר לציבור בוחריו כשהוא מכריז גבוהה גבוהה שהוא ממשיך את הבנייה בירושלים. נתניהו בוגד בבוחריו ובאידיאולוגיה שבשמה נבחר".

"רה"מ שיקר לבוחרים"

גם יו"ר האיחוד הלאומי, ח"כ יעקב כ"ץ (כצל'ה), הגיב בזעם. לדבריו, "זה שנה ורבע שהבאתי לידיעת שרי וחברי הכנסת של הליכוד, שנתניהו לחש על אוזנו של שר השיכון להקפיא את הבנייה בירושלים. אני קורא לשרים ולחברי הכנסת של הליכוד, להפסיק לטמון את הראש בחול ולהחליף באופן מיידי את נתניהו. מי שמקפיא את ירושלים, שרוב יהודיה גרים בחלקים ששוחררו בששת הימים, מביא לייבושה וחורבנה, ואינו ראוי להיות ראש ממשלת ישראל".

מקורביו של משה פייגלין, ראש חטיבת "מנהיגות יהודית" בליכוד, מסרו, כי "עכשיו מתברר שנתניהו שיקר את בוחריו ואת עם ישראל, וכל התחייבויותיו לפני ההצבעה בליכוד להמשיך את הבנייה בירושלים היו מעשה רמייה לקראת הבחירות, והוא אכן מחלק את ירושלים".

מנגד, חבר הכנסת דוד רותם (ישראל ביתנו) דווקא הגן על ראש הממשלה. "אני מאמין לנתניהו", אמר רותם, "משום שהוא יודע שירושלים היא המרכז, בירת ישראל, ואי אפשר לעצור את הבנייה בעיר הבירה. אני מאמין שמה שהוא הסביר לביידן שבין אישור תוכנית לתחילת בנייה זה זמן שלוקח שנתיים. אני מאוד מקווה שאכן זה מה שקרה".

גם שר ההסברה והתפוצות יולי אדלשטיין היה מתון בתגובתו, ואמר, כי "מבחינת ישראל אני לא חושב שההודעה משנה. גם היום בישיבת הממשלה דיברו על פיתוח ירושלים ובנייה בכל חלקי ירושלים, כך שברור שעמדת ישראל לא השתנתה. למיטב ידיעתי אין שום התחייבות לא של ראש הממשלה ולא של הממשלה על הפסקת הבנייה, ועלינו לדאוג שיהיו תוכניות ושיהיה פיתוח. אני מקווה שמה שיקבע יהיו הדיונים לפיתוח העיר ולא הפרשנויות להצהרה זו או אחרת".

גורם בסביבת ראש הממשלה בנימין נתניהו מסר בתגובה להודעת מיטשל, כי "ראש הממשלה הודיע כבר בעת ביקורו בארץ של סגן הנשיא ביידן, במרץ 2010, כי באופן מעשי הליכי התכנון של רמת שלמה יימשכו לפחות שנה, והבנייה בפועל תחל רק בעוד כמה שנים. פירוט המצב המעשי הזה הועבר גם לידיעת הממשל האמריקאי". עוד מסר הגורם, כי "ראש הממשלה הבהיר לכל אורך הדרך, שהבנייה והתכנון בירושלים יימשכו כרגיל, בדיוק כפי שהיה בכל ממשלות ישראל ב-43 השנים האחרונות, ולא ניתנה שום התחייבות ישראלית בנושא זה".

עדכון ראשון: 22:10

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully