וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"70% מהנהגים ב-443 בטוחים שיהיה בו פיגוע"

9.5.2010 / 17:55

ארגון "שורת הדין" יעתור מחר לבג"ץ נגד פתיחת הכביש לתנועת כלי רכב פלסטיניים. לפי סקר שנערך עבור הארגון, 70% מהנהגים שנוסעים בכביש מעריכים שיתרחש בו פיגוע אם ייסעו בו פלסטינים

70% מהנהגים שנוסעים דרך קבע בכביש 443 מעריכים במידה רבה או רבה מאוד שיתרחש פיגוע בכביש אם ייפתח לתנועה פלסטינית. כך עולה מסקר שיוגש מחר (שני) לבג"ץ כחלק מעתירה של ארגון "שורת הדין" נגד פתיחת הכביש לתנועה פלסטינית בעוד כשבועיים.

בדצמבר הורו שופטי בג"ץ לאשר לפלסטינים לנסוע בכביש, שעד אז היתה מותרת בו נסיעת ישראלים בלבד ואף זכה לכינוי "כביש האפרטהייד". ארגון "שורת הדין" מתכוון לעתור מחר לבג"ץ נגד ההחלטה, יחד עם כאלף משפחות מאזור מודיעין וירושלים, באמצעות עורכת הדין ניצנה דרשנר- לייטנר. להחלטה יצורף סקר שערך מכון שריד בקרב כ-500 נהגים בכביש שבו נוסעות כ-40 אלף מכוניות ביום. 53% מהמשיבים ענו שהם מעריכים שבכביש יתרחש פיגוע ברמת ודאות גבוהה מאוד, ו-17% השיבו שיתרחש ברמת ודאות גבוהה. הארגון יצרף לעתירה גם חוות דעת של אלוף במילואים המתנגד לתוכנית של צה"ל לפתיחת הכביש. "אנו מגישים את העתירה לבג"ץ כדי שלא נצטרך להגיע למצב שבו נאלץ לתבוע כספים עבור נפגעי טרור", אמרה עורכת הדין ניצנה דרשנר-לייטנר.

בהחלטת בג"ץ לפתוח את הכביש לתנועת כלי רכב פלסטיניים נכתב כי "בהטלת מגבלות אלה, הופך כביש 443 – הלכה למעשה – לכביש המיועד לתנועת כלי רכב ישראליים בלבד, אשר חלק הארי שלהם עושה את דרכו מן השפלה לירושלים ובחזרה, קרי – לצורך תנועה 'פנימית' ישראלית", כתב השופט עוזי פוגלמן בפסק הדין. "מצב הדברים, הנובע מאיסור התנועה הגורף על תושבי הכפרים, הינו כי אין מדובר עוד בכביש המשרת את טובתה של האוכלוסייה המקומית, כי אם ב'דרך שירות' של המדינה המחזיקה. הסדר שזו תוצאתו חורג מסמכותו של המפקד הצבאי ואינו עולה בקנה אחד עם כללי המשפט הבינלאומי שעניינם תפיסה לוחמתית. הפועל היוצא של דברינו עד כה הוא כי מגבלות התנועה שאותן הטיל המפקד הצבאי אינן יכולות לעמוד במתכונתן הנוכחית ודינן להתבטל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully