וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מועצת העיתונות תידרש ל"חוק רונה רמון"

אמילי גרינצווייג

9.5.2010 / 14:47

ועדת השרים לענייני חקיקה החליטה לדחות את ההצבעה על החוק שמטרתו להגן על משפחות המתבשרות על מות יקיריהן, מפני "עליהום" תקשורתי. מועצת העיתונות התבקשה לקבוע תקנות בעניין

ועדת השרים לענייני חקיקה החליטה בצהריים (ראשון) לדחות בשלושה שבועות את ההצבעה על הצעת החוק "הגנה על מקבלי בשורת איוב" (המכונה גם "חוק רונה רמון"). הוועדה החליטה להעביר את הנושא לטיפול מועצת העיתונות כדי שתקבע תקנות תוך שלושה שבועות.

בשבוע שעבר הגישו חברי הכנסת שי חרמש (קדימה) וכרמל שאמה (ליכוד) את הצעת החוק שמטרתה להגן על משפחות המתבשרות על מות יקיריהן מפני פרסום מוקדם של האסון ומפני "עליהום" תקשורתי על המשפחה.

הצעת החוק מבקשת לקבוע סדרה של הגבלות על כלי התקשורת בכל הנוגע ליצירת קשר עם מקבלי "בשורות איוב" ופרסום פרטים בנוגע למות יקיריהם בטרם עת. לפי ההצעה, לנציג של כלי התקשורת יהיה אסור ליצור קשר עם מקבל הבשורה אלא עם חלוף חצי שעה לפחות מרגע היוודע הבשורה, וכן להיות בסביבתו הקרובה בזמן קבלת הבשורה. כמו כן, מבקשת ההצעה לאסור פרסום תמונות של מקבל הבשורה ב-48 השעות שלאחר קבלת הבשורה. ההצעה קובעת עונש של חודש מאסר או 300 אלף שקלים לעובר על החוק.

ההצעה באה בעקבות ריבוי מקרים בהם משפחות שכולות נפגעים מהתנהלותה של התקשורת, והוא זכה לתמיכתה של רונה רמון, ששכלה את בנה אסף רמון לפני כשמונה חודשים.

במכתב נרגש לחברי ועדת השרים לענייני חקיקה בתמיכה בחוק, כתבה רונה רמון: "לפני כשמונה חודשים נהרג בני, אסף רמון, בעת טיסת אימון. כשעה לאחר התאונה החלה תכונה מוזרה בביתי ומסביב לו. קיבלתי הודעות לא ברורות בטלפון ובעודי מנסה לפענח מה פשר הדבר הבחנתי בהתכנסות של צלמים ועיתונאים מול ביתי. מיותר לומר עד כמה היה המראה מלחיץ ונורא: כמובן שהבנתי כי אסון נורא אירע, אך לא ידעתי מה בדיוק קרה ובמי משני בני החיילים מדובר. בה בעת התקשרה עיתונאית באמתלה כלשהי, וממנה קיבלתי למעשה את הבשורה המרה כי לאסף קרתה תאונה ואני נותרתי עם הידיעה הנוראה ועם הספק מול הנורא מכל. המודיעים הרשמיים של צה"ל הגיעו רק כעבור מספר שעות, זאת לאחר שבדקו ווידאו, לפי הנוהל הצבאי, את דבר נפילתו של אסף". רמון הדגישה במכתבה גם את הפגיעה בפרטיות המשפחה בעקבות התנהלות התקשורת, וכינתה את ההתנהלות הזו "חדירה נפשעת לפרטיות ברגעים קשים מנשוא".

בתגובה להצעת החוק, התכנסה ביום חמישי שעבר ועדת העורכים, שבה יושבים נציגים מכל כלי התקשורת. הועדה החליטה על הקמת צוות שיגבש אמנה להסדרת כללי התנהגות עיתונאית, זאת על מנת למנוע את ריבוי יוזמות החקיקה בנושאי תקשורת. הצוות צפוי להגיש את המלצותיו בימים הקרובים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully