וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפחה עורקת: 4 אחים משתמטים מצה”ל

יהושע בריינר

9.5.2010 / 13:03

המשטרה הצבאית פשטה על בית משפחה מב"ש שכל ארבעת ילדיה, שלישייה ואח נוסף, ערקו מצה"ל. מדובר במשפחה של תושבים חוזרים מארה"ב שנתקלו בקשיי קליטה

הכל נשאר במשפחה: ספק אם זקני צה"ל זוכרים מקרה לא שיגרתי שכזה. המשטרה הצבאית פשטה בשבוע שעבר על ביתה של משפחה מבאר שבע שכל ארבעת ילדיה, שלישייה ובן נוסף, השתמטו משירות צבאי והוגדרו כעריקים. לפי החשד, שלושת האחים בני ה-20, לא התייצבו בצה"ל קרוב לשנתיים ואילו אחיהם הצעיר בן ה-19, נעדר משירות מזה קרוב לשנה. בשבוע שעבר פשטו השוטרים הצבאיים על חנותו של האב ועצרו את אחד מבני השלישייה ואת האח הצעיר, כאשר שני האחים האחרים לא היו באותה השעה בחנות והצליחו להימלט.

במהלך החקירה עלה כי מדובר במשפחה של תושבים חוזרים, אשר שבו בשנים האחרונות לארץ לאחר שהייה ממושכת בארה"ב, וסבלו מקשיי קליטה. שניים מהאחים כבר התגייסו לצה"ל, אולם לטענתם בשל העובדה כי לא ידעו עברית ברמה גבוהה הם נשלחו לטירונות ביחד עם נערי מקא"ם (מרכז קידום אוכלוסיות מיוחדות) ושם לא מצאו את מקומם. כעבור שבועות ספורים בצה"ל הם הפסיקו להתייצב בבסיסם, לאחר שלדבריהם אחד המפקדים אמר לאחד האחים כי אם לא טוב "הוא יכול מצדו ללכת הביתה", ומאז לא שב. ביום חמישי האחרון נענה נשיא בית הדין הצבאי בחיפה אלוף משנה ארז פורת לבקשת התובע הצבאי אסף חלבני להאריך את מעצר האח המבוגר עד ליום חמישי בכדי לברר את טענותיו ואילו האח הצעיר נלקח לדין משמעתי. כמו כן הורה נשיא בית הדין לזמן לדיון הבא מתורגמן, שכן העצור אינו דובר עברית אלא אנגלית בלבד. במקביל, החל משא ומתן על הסגרת שני האחים הנוספים שנמלטו מלוכדי העריקים.

"מדובר במשפחה שחוותה קשיי קליטה קשים בארץ ולמרבה הצער הילדים לא הצליחו להשתלב במערכת הצבאית", אומר בא כוחו של העצור עו"ד רון סולקין, "צה"ל, לעומת זאת, לא עשה די בכדי לשלבם בצבא. אנחנו מקווים שהמעצר של שניים מהאחים יהווה טריגר לסיום מוצלח של הפרשה ולשילובם המוצלח של כל האחים בצה"ל".

לפניות ליהושע בריינר: joshjosh@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully