וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעכשיו גם בבתי"ס בישראל: היאקוזה של יפן

גיל סימה

9.5.2010 / 12:41

החוג ללימודי אסיה באוניברסיטה העברית מפעיל תוכנית חדשה ללימודי תרבות יפן בבתי ספר תיכונים בירושלים. "מרבית הישראלים מכירים את תרבות יפן על בסיס עולם הסושי ואמנויות לחימה"

שלום כיתה א'- Out, קוניצ'יווה כיתה א'- In: זו לפחות מטרתה של תוכנית חדשה שמפעיל השנה בפעם הראשונה החוג ללימודי מזרח אסיה באוניברסיטה העברית בירושלים. במסגרת התוכנית מתוודעים תלמידי מספר תיכונים בארץ לחברה היפנית, לשפתה ולתרבותה.

"בישראל אנחנו נוהגים להסתכל מערבה ולא מזרחה", מסביר ד"ר נסים אוטמזגין, מרצה בחוג ללימודי מזרח אסיה באוניברסיטה העברית ויוזם התוכנית, מטרתנו הייתה בין היתר לשלוח סטודנטים מצטיינים לכיתות הלימוד אשר יעניקו את המידע הראשוני לפחות על החברה, ההיסטוריה והגיאוגרפיה של יפן".
התוכנית נמצאת בימים אלו בשלביה הראשוניים. יותר מ-450 תלמידים משבעה בתי ספר תיכוניים מירושלים משתתפים בה כיום והיא פותחה בשיתוף פעולה עם שגרירות יפן בישראל.

לדניאל פרג, אחד הסטודנטים הנוטלים חלק בתוכנית הייחודית של האוניברסיטה ברור כי התרבות היפנית היא אולי חלק חבוי מעולם הידע של הישראלים כשמרביתם לדבריו מכירים אותה על בסיס עולם הסושי, אמנויות הלחימה ומפעלי הייצור. "הגעתי לבתי הספר", הוא מספר, "ולא יכולתי שלא להבחין שבבתי ספר רבים תלמידים מתבלבלים ומשתמשים בשם 'סין' ו'יפן' לסירוגין".

לד"ר אוטמזגין יש גם לא מעט להציע לאנשי מערכת החינוך. "ניקח למשל את תוכנית הלימודים הנלמדת כיום בבתי הספר. כאשר מלמדים היסטוריה אז כולם מתעסקים בהיסטוריה המערבית ולא במזרחית". בשינוי מרענן בנושא חזו הוגה התוכנית וסטודנטים המלווים אותו, כאשר בבית הספר התיכון מבויאר שבירושלים הודיעה אחת המורות להיסטוריה שלנוכח התוכנית החדשה היא תעביר לתלמידים שלה שיעור על ההיסטוריה של יפן שאחר מלחמת העולם השנייה, שיעור אשר לא נכלל במסגרת התכנית המקורית או בחומר הנלמד לחומר הבגרויות. "את השפה היפנית אנחנו משלבים גם במסגרת הלימודים, אולי טעימה קטנה יכולה לעורר את תאבונם של התלמידים להמשיך וללמוד את התרבות והחברה באקדמיה", מוסיף אוטמזגין.

"הצלחתה של התוכנית לא רק עשויה לתרום ולקדם את ההבנה העמוקה בתרבות היפנית אלא היא גם עשויה בסופו של דבר לתרום לשיפור הקשרים בין ישראל לאסיה", מוסיף פרג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully