וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רקטת קסאם נפלה בדרום, אין נפגעים

רמי שני

9.5.2010 / 0:02

על רקע חידוש שיחות הקרבה בין ישראל לרשות הפלסטינית שוגרה הערב רקטת קסאם לעבר ישראל. הרקטה שוגרה מהרצועה, לאחר תקופת שקט יחסי בדרום, והיא התפוצצה בשטח פתוח באזור מיושב. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק

ניסיון לחבל בשיחות הקרבה? רקטת קסאם התפוצצה אמש (שבת) בשטח פתוח במועצה האזורית חוף אשקלון. הרקטה התפוצצה בסמוך לאזור מיושב מבלי לגרום לנפגעים או לנזק. התרעת צבע אדום נשמעה ביישובי הסביבה.

מדובר ברקטת הקסאם הראשונה שנורתה לעבר ישראל מאז קרא חמאס לפלגים הפלסטינים החמושים לגלות אחריות ולרסן עצמם. בכיר חמאס ברצועת עזה, איימן טהא, אמר בחודש שעבר בעקבות פגישת נציגי הפלגים הפלסטינים כי "המצב אינו מאפשר ירי של רקטות מרצועת עזה לעבר ישראל". בראיון לתחנת רדיו בריטית הבטיח טהא כי "ממשלת חמאס ברצועת עזה משקיעה מאמצים להרגעת המצב" וקרא לכל הפלגים הפלסטינים החמושים "לרסן את עצמם ולגלות אחריות".

ייתכן כי אכן מדובר באיתות מצד חמאס לגבי שיחות הקרבה, עליהן הוכרז היום בוועד הפועל של אש"ף, בארגון התייחסו בביקורת רבה כלפי ההכרזה וכלפי חידוש המשא ומתן עם ישראל. דובר הארגון פאוזי ברהום אמר כי "אש"ף מפנה את גבו לצער ולכאב של העם הפלסטיני, והוא משתף פעולה עם הרצונות של הממשל הישראלי והלחץ האמריקאי".

באשקלון מתריעים: בתי הספר לא ממוגנים

בעיריית אשקלון מיהרו להזכיר לאחר הירי כי ישנה עדיין בעיה עם מיגון העיר והצבתן של מיגוניות. היום בבוקר צפוייה להתקיים הערכת מצב לגבי הירי והשלכותיו, במסגרת דיון מקדים שמקיימת העירייה לקראת הדיון בבג"ץ ביום שני לגבי הצבת מיגוניות בעיר .

ממלא מקום ראש העירייה, שלמה כהן הגיב לירי הקסאם ואמר כי "הירי הספורדי הזה ממחיש את הסכנה שאנו מתריעים בפניה והיא התחממות הגזרה. במקרה כזה תהפוך אשקלון ליעד אטרקטיבי לירי טילים, שעלול לשבש את מערכת החינוך בעיר. כידוע, חלק מבתי הספר נעדרים מיגון מינימאלי לשם תפיסת מחסה בשעת ירי כזה".

גם סופי חוטובלי, נציגת וועד ההורים בעיר, הזכירה כי "הירי הערב מהווה תזכורת רועמת בדבר הסכנה אליה חשופים ילדי העיר אשקלון מידי יום ביומו. וועד ההורים העירוני מבקש להזכיר, כי אלפי ילדים בכיתות הגן ובתי הספר מגיעים מידי בוקר לבתי ספר עליהם הכריז פיקוד העורף של צבא הגנה לישראל כמוסדות חינוך בהם רמת המיגון היא אפסית. ילדינו מתבקשים להסתתר מתחת לשולחנות ובכך "להגן" על גופם מפני פגיעה אפשרית. לאחר נפילת הטיל בבית הספר "אמית" באשקלון ברור לכל אב ואם בעיר אשקלון שההנחיה הזאת מהווה מלכודת מוות לילדים", אמרה חטובלי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully