וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: השיחות צריכות להוביל למו"מ ישיר

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

9.5.2010 / 0:01

ראש הממשלה בנימין נתניהו בירך על החלטת הוועד הפועל של אש"ף לאשר את פתיחת שיחות הקרבה עם ישראל. "שיחות הקרבה צריכות להוביל בהקדם למשא ומתן ישיר בין הצדדים". בחמאס מוחים על ההחלטה: באש"ף משתפים פעולה עם הממשל בישראל

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכה: דורון שטיין)

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ברך אמש (שבת) על החלטת הוועד הפועל של אש"ף לחדש את שיחות השלום. בהודעה שמסר ראש מערך ההסברה בלשכת רה"מ, ניר חפץ, נאמר כי נתניהו מדגיש שעמדת ישראל "היתה ונשארה שהשיחות בין ישראל לפלסטינים צריכות להתנהל ללא תנאים מוקדמים, והן צריכות להוביל בהקדם למשא ומתן ישיר בין הצדדים".

החלטת הוועד הפועל של אש"ף התקבלה בתגובות אוהדות בישראל וגם בארצות הברית. דובר מחלקת המדינה האמריקאית, פי ג'יי קרולי בירך על ההחלטה ואמר כי "זהו צעד מבורך".

מוקדם יותר אמר גם שר הביטחון, אהוד ברק, כי הוא "מקווה ומאמין שבגישה של אחריות ונכונות לקבל החלטות אמיצות שתידרשנה משני הצדדים, נגיע לשיחות ישירות ולפריצת הדרך להסכם".

מי שבחר להביע את התנגדותו לצעד הוא ארגון חמאס. דובר הארגון פאוזי ברהום אמר כי "אש"ף מפנה את גבו לצער ולכאב של העם הפלסטיני, והוא משתף פעולה עם הרצונות של הממשל הישראלי והלחץ האמריקאי".

מזכיר הוועד הפועל של אש"ף, יאסר עבד רבו, הכריז אתמול בצהרים על אישור שיחות הקרבה. לדבריו נושא ירושלים והפליטים יעלו אף הם במשא ומתן העקיף עם ישראל. החלטת הוועד הפועל של אש"ף התקבלה גם בשל ערבויות שקיבלו הפלסטינים מארצות הברית בנוגע ל"פעילות בהתנחלויות, הסכנה שבהן והצורך שייפסקו", אמר עבד רבו. הוא הוסיף כי "ארצות הברית תנקוט עמדה תקיפה נגד כל פרובוקציה שתשפיע על המשא ומתן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully