וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמאס: "שליט לא יהיה השבוי הישראלי האחרון"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

8.5.2010 / 13:12

בכיר חמאס מושיר אל מסרי אמר כי "גלעד שליט לא ייצא לחופשי כל עוד האסירים שנמצאים ברשימה שהוגשה למתווך המצרי לא ישוחררו גם הם מהכלא"

בכיר חמאס וחבר הפרלמנט מטעם הארגון, מושיר אל-מסרי, אמר היום (שבת) כי הצעדים שישראל מתכוונת לנקוט נגד אסירי חמאס, ביניהם החמרת תנאי מאסרם, "לא יצליחו להשפיע על הדרישות שמציב חמאס במשא ומתן לגיבוש עסקת שליט". בכינוס שהשתתף ברפיח אמר עוד אל-מסרי כי "שליט לא ייצא לחופשי כל עוד האסירים שנמצאים ברשימה שהוגשה למתווך המצרי לא ישוחררו גם הם מהכלא".

"שליט לא יהיה השבוי הישראלי האחרון", אמר אל-מסרי שהבטיח עוד כי חמאס והזרוע הצבאית של הארגון – גדודי עז א-דין אל-קסאם – "לא ישבו בשקט" עד שישוחררו כל האסירים מבתי הכלא בישראל: "מכאן, מרפיח, מהמקום שבו נחטף שליט, אני אומר: אנו מבטיחים לשחרר את ילדיכם בכל אמצעי העומד לרשותנו".

ביום שלישי דיווח העיתון "אל-קודס אל-ערבי" הרואה אור בלונדון כי בכירי הנהגת חמאס בדמשק קיימו יום לפני כן דיון ארוך במטה הלשכה המדינית של הארגון בעיר, כדי לדון בנושא עסקת שליט. על פי הדיווח, הדיון נערך על מנת לבחון את עמדות הבכירים כלפי העסקה על רקע הדיווחים על מעורבות צרפתית במגעי התיווך. גורמים בחמאס סירבו לאשר או להכחיש כי גורם מהמודיעין הצרפתי החל להיות מעורב במגעים, אך ציינו כי צרפת מעוניינת מאד בהצלחת העסקה משום ששליט נושא אזרחות צרפתית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully