וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ עזרא: "זו טעות להמשיך לבנות בשטחים"

רמי שני

8.5.2010 / 12:17

באירוע" שבתרבות" בבאר שבע אמר חבר הכנסת גדעון עזרא כי "זו טעות להמשיך לבנות בשטחים" וכי "כל בית שנבנה נצטרך לפנות ולשלם עליו פיצוי". בנושא גלעד שליט אמר כי אם לישראל היה מידע מודיעני לגבי מיקומו היתה פועלת לשחרורו במבצע עופרת יצוקה

"זו טעות להמשיך לבנות בשטחים. כל בית שנבנה נצטרך לפנות ולשלם עליו פיצוי". כך אמר בצהריים (שבת) חבר הכנסת גדעון עזרא (קדימה) באירוע" שבתרבות" בבאר שבע.

עזרא, לשעבר סגן ראש השב"כ, ביקר קשות את התנהלות המשא ומתן המדיני ואמר שהוא לא מתקדם בשל העדר מנהיגות חזקה משני הצדדים. "בנימין נתניהו ואבו מאזן אינם חזקים מספיק. ביבי לא מסוגל, עם המפלגות שיש לו, לעשות מהלך. ארצות הברית עושה כמיטב יכולתה. המתווך מיטשל, שנוסע וחוזר- אני לא מקנא בו לנסוע ולחזור בשביל כלום". יחד עם זאת ציין עזרא כי לדעתו ראש הממשלה הבטיח הבטחות שאינן מתפרסמות בנושא המו"מ עם הפלסטינים. "אחרת מיטשל לא היה נוסע ובא. הוא הבטיח, לפחות, שלא לבנות בשכונות הערביות במזרח ירושלים. אבל הוא לא אומר את הדברים", העריך עזרא. "אבו מאזן מדבר על הכול או לא כלום, אך לדעתי היו סיכומים כאלה ואחרים", הוסיף.

לדברי עזרא, גם אהוד ברק, שהגדיר את הביקור שלו בארצות הברית כמוצלח לא מספר הכל. "מה שהוא אומר ומה שנעשה בשטח זה הבדל של שמים וארץ. מה שביבי אמר למובארק ומה שאמר ברק לאמריקאים לא דומה למה שכתוב בעיתונים ובהצהרות", טען עזרא.

"ישראל לא תהסס להגיע למקום בו נמצא שליט"

סגן ראש השב"כ לשעבר אמר עוד כי "אם ישראל היתה יודעת בתקופת מבצע 'עופרת יצוקה' היכן נמצא גלעד שליט, אפשר שהמבצע היה נמשך עד לשחרורו". עזרא ציין, שהעניין תלוי במידע מודיעיני שהיה בידי שירותי המודיעין של ישראל: "אני מאמין שכל האפשרויות נשקלות. מדינת ישראל שהצליחה להגיע לאנטבה לא תהסס להגיע גם למקום של גלעד שליט. היה לנו מידע נקודתי בזמנו על המיקום המדויק שבו נמצא נחשון וקסמן", אמר עזרא והדגיש כי הוא זה שאיתר את וקסן בבית נבאללה כאשר כולם חשבו שהוא בעזה. "עלינו להביא אותו הביתה. אם אפשר היה להגיע אליו בהליכה שקטה היו עושים את זה", אמר. הוא הוסיף כי המקרה של גלעד שליט אינו דומה למקרה של נחשון וקסמן לא רק בשל אמצעי המודיעין אלא גם בשל היכולת להתקרב למקום המסתור.

בעניין המשא ומתן לשחרור אסירים של חמאס אמר ח"כ עזרא, כי ראשי הרשות הפלסטינית אינה מתלהבת מהאפשרות שמרואן ברגותי ישוחרר בעסקה זו. "לא בטוח שאבו מאזן, מתלהב מזה שברגותי ייצא. בכל מקום שהוא היה, שלט ברגותי באופן טבעי בסביבתו. הוא מנהיג טבעי". לדבריו, הפלסטינים צריכים מישהו שילכד את כולם ואין להם היום מנהיגים חזקים בציבור הפלסטיני. מדבריו היה ניתן להבין, שהוא לא מתנגד לשחרורו של ברגותי.

עזרא גם התייחס על הקושי מולו עומד שב"כ בהתמודדות עם פעילי הימין הקיצוני. "בניגוד למלחמה בטרור האסלמי קשה לגייס משתפי פעולה מפעילי ימין שעושה רק מה שהרב שלו מורה לו", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully