וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפלסטינים: ישראל תעשה הכל להכשלת המו"מ

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

8.5.2010 / 1:20

שליח ארה"ב לאזור ג'ורג' מיטשל נפגש ברמאללה עם יו"ר הרשות אבו מאזן. לאחר הפגישה אמר ראש צוות המו"מ ברשות סאיב עריקאת כי "על ישראל לבחור בין התנחלויות לשלום

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן נועד אמש (שישי) ברמאללה עם השליח האמריקאי למזרח התיכון ג'ורג' מיטשל ודן עימו במאמצים לחדש את המשא ומתן העקיף בין ישראל לפלסטינים. ראש צוות המשא ומתן הפלסטיני ד"ר סאיב עריקאת אמר בתום הפגישה כי "על ישראל לבחור בין התנחלויות לבין שלום".

בהתייחסו לדברים שאמרו בכירים בישראל, שפקפקו בהצלחת שיחות הקרבה, הביע עריקאת תמיהה ופליאה: "אני תמה מדוע ישראל גוזרת כישלון על המגעים עוד בטרם הם התחילו. לפי דעתי, הם יעשו הכל כדי להכשיל את המשא ומתן".

"אנחנו מצידנו רוצים בהצלחת משימתם של אובמה ומיטשל ושכל העולם יידע מה אנחנו רוצים - הקמת מדינה פלסטינית שבירתה ירושלים, שחרור אסירים מבתי הכלא בישראל והפסקת הבנייה בהתנחלויות", הוסיף עריקאת. לדבריו, הדיבורים על תחילת המשא ומתן העקיף הם דיווחים עיתונאים בלבד: "עוד מוקדם לדבר על כך. הוועד הפועל של אש"ף והוועד המרכזית של פתח יקבלו החלטה בנושא בפגישתם מחר עם אבו מאזן". הוא הוסיף כי אבו מאזן ייפגש עם מיטשל גם היום ומחר.

"על ישראל למלא אחר התחייבויותיה - הפסקת הבנייה בהתנחלויות, פתיחת המוסדות הפלסטינים בירושלים והפסקת המעצרים", אמר עריקאת. "הדברים האלו הם לא מעשים להבעת כוונות טובות, אלא התחייבויות של ממשלת ישראל". בהתייחסו לערבויות האמריקאיות אמר עריקאת כי ארה"ב תכריז ביומיים הקרובים על עמדתה בנושא הערבויות למשא ומתן. "אנחנו השמענו להם ושמענו להם", הוסיף.

עדכון ראשון: 22:09

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully