וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המדינה תשקול הכשרת מאחזים בעלי ובחרשה

גלעד גרוסמן, יוהשע בריינר

7.5.2010 / 18:52

משרד הביטחון פנה לבג"ץ בבקשה לדחות הריסת בתים בעלי ובחרשה, בהם גם בתיהם של רס"ן אלירז פרץ ורס"ן רועי קליין. בתצהיר שנמסר לבג"ץ, נכתב שאם יתברר כי מדובר באדמות מדינה, תישקל הכשרת המאחזים במקום

משרד הביטחון ביקש היום (שישי) לדחות את העתירה להריסת 12 בתים בהתנחלות חרשה ובשכונת היובל ביישוב עלי. בין הבתים המיועדים להריסה נמצאים בתיהם של רס"ן אלירז פרץ שנהרג בהתקלות עם מחבלים סמוך לרצועת עזה, ושל רס"ן רועי קליין שנהרג במלחמת לבנון השנייה.

בתשובה שהגיש לבג"ץ איתן ברושי, עוזר שר הביטחון להתיישבות, נכתב, כי המדינה עורכת סקר קרקעות במקום כדי לבחון האם מדובר בקרקעות מדינה או קרקעות פרטיות. על פי ההודעה, אם מדובר באדמות בבעלות פרטית ייאכפו צווי ההריסה בהתאן לסדרי העדיפויות של משרד הבטחון. אולם, אם יתברר שמדובר באדמות מדינה, תישקל האפשרות להסדיר את הבנייה במקום ולהכשיר את המאחזים. לכן סוברים במשרד הבטיחון, שבעת הזאת אין מקום להרוס את הביתם.

תשובת שר הביטחון ניתנה לעתירה שהגישה "שלום עכשיו" לפני חמש שנים, ובה דרישה להרוס 12 מבנים בלתי חוקיים בשכונת גבעת היובל בעלי, ושישה בתים בלתי חוקיים ביישוב חרשה, שעל כולם הוצא צו הריסה. בעקבות העתירה, הורה בית המשפט למדינה לפתוח בהליכים למימוש צווי ההריסה נגד הבתים.

בפברואר השנה מתחו השופטים ביקורת על כך שמערכת הביטחון לא יישמה את ההחלטה, אולם העובדה שבין הבתים נמצאים גם בתיהם של קליין ופרץ הובילה ללחצים פוליטיים על שר הביטחון, ששיגר מכתב לנשיאת בית המשפט העליון דורית ביניש ובו ביקש ממנה לדחות בחצי שנה את הדיון על הריסת הבתים "לאור רגישות הנושא". גם ב"שלום עכשיו" שקלו לבקש מבית המשפט לדון רק בגורלם של עשרה מהבתים בשכונת היובל, ולא לדון בהריסת בתיהם של קליין ופרץ.

"שיחות קרבה עם המתנחלים"

מזכ"ל שלום עכשיו יריב אופנהיימיר, אמר בתגובה לדברים, כי "שיחות הקרבה היחידות הרלוונטיות באזור הן בין ממשלת ישראל לבין הנהגת המתנחלים. במסגרתן משלת ישראל שוברת את כל הכלים בנושא הטיפול במאחזים ומבקשת להכשיר עשרות מבנים בלתי חוקיים עמוק בלב הגדה, ולאשרר הקמת התנחלויות חדשות. על מנת לרצות את הנגהת יש"ע מבקש ראש הממשלה לכופף את החוק, להכשיר מעשים בלתי חוקיים ולהתנער מכל התחייבות קודמת בדבר החובה לממש את החוק ולפנות את המאחזים בשטחים".

מנגד, חברי הכנסת זאב אלקין (ליכוד) ואריה אלדד (האיחוד הלאומי) אמרו, כי "אנו מברכים את ראש הממשלה והממשלה על שינוי כיוון דרמטי ביחס להסדרת הליכי הבנייה ביהודה ושומרון, כפי שמקובל בשאר חלקי הארץ. אנו קוראים לממשלה להמשיך לפעול ברוח זו, ולהביא לגניזתו של הדו"ח הפוליטי של טליה ששון שאיים להחריב עשרות שכונות ויישובים שנבנו בעידוד ובמימון ממשלות ישראל לדורותיהן".

ח"כ דני דנון (ליכוד) הגיב ואמר, כי "ראש הממשלה בחר בדרך הנכונה, בדרך הליכוד. נשותיהם של אלירז פרץ ורועי קליין ז"ל יוכלו להמשיך לגדל את הילדים בבית אבותם בשקט".

מארגון "זכויות האדם ביש"ע" נמסר, כי "הודעת המדינה לבג"ץ היא צעד נכון בכיוון של השוואת זכויותיהם של אזרחי ישראל תושבי יהודה ושומרון לשאר אזרחי ישראל, והוכחה שניתן לפתור את סוגיית המאחזים שתושביהם נפלו קורבן לאורך שנים להכפשות של דו"ח טליה ששון".

אל המברכים על ההחלטה הצטפרה גם סגנית השר לענייני גימלאים, לאה נס (ליכוד), שאמרה, כי היא "מברכת על הודעת משרד הביטחון על הכוונה להסדיר את מעמדם של בתי המתנחלים בשכונת היובל. עלינו להמשיך לשמור ולחזק את מפעל ההתיישבות ביו"ש".

עדכון ראשון: 16:30

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully