וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: פלגים באש"ף מתנגדים לשיחות הקרבה

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

7.5.2010 / 11:09

עיתון ערבי מדווח כי פלגים באש"ף יבהירו לאבו מאזן את התנגדותם לחידוש המו"מ עם ישראל. לטענתם, ישנו סיכום שהמגעים לא יחודשו לפני שישראל תפסיק בנייה בהתנחלויות

למרות שהליגה הערבית אישרה, ההחלטה לחדש את המשא ומתן העקיף עם ישראל עומדת בפני התנגדות נרחבת בוועד הפועל של אש"ף – כך דיווח הבוקר (שישי) העיתון "אל-קודס אל-ערבי" היוצא לאור בלונדון. מקורות פלסטינים מסרו לעיתון עוד כי פלגים רבים מתוך אש"ף מתכוונים להבהיר ליו"ר הרשות אבו מאזן בפגישתם מחר כי הם מתנגדים לחידוש המגעים עם ישראל משום שהוסכם, לטענתם, בעבר כי לא יחודשו המגעים לפני שישראל תפסיק את הבנייה בהתנחלויות ובמזרח ירושלים.

העיתון דיווח כי בראש המתנגדות לחידוש המשא ומתן עומדות החזית העממית ולצדה גם "מפלגת העם הפלסטיני". "החזית העממית חוזרת על עמדתה, לפיה ללא מחויבות רשמית ופומבית מצד ישראל בנוגע להפסקת הבנייה בהתנחלויות, המשא ומתן הישיר והעקיף בשלב זה הוא טעות שאסור להנהגה הפלסטינית לעשות. זאת משום שהדבר יעשה שירות נוסף לישראל ולמדיניות שלה", אמר לעיתון סגן מזכ"ל החזית העממית עבד א-רחים מלוח.

העיתון דיווח עוד כי חבר הוועד הפועל של אש"ף ובכיר פתח, אבו עלא, שעמד בעבר בראש צוות המשא ומתן עם ישראל, מתנגד לחידוש המשא ומתן עם ישראל ללא ביטחונות כתובים מצד ארה"ב המחייבים את ישראל להפסיק את הבנייה בהתנחלויות ובמזרח ירושלים. "אבו עלא מתעקש על כך שנושא ירושלים יהיה אחד הנושאים המרכזיים לדיון עם ישראל", מסרו מקורביו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully