וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החשש אומת: שפעת העופות התגלתה בעין גדי

רמי שני ואריאל נוי

6.5.2010 / 19:08

לאחר בדיקה שביצע משרד הבריאות בעופות שנמצאו מתים בפינת החי בעין גדי, התגלה כי הם לקו בזן האלים של שפעת העופות. כצעד מניעה הושמדו כל העופות בפינת החי

משרד החקלאות מסר הערב (חמישי) כי בבדיקה שערך התברר, כי העופות שמתו בקיבוץ עין גדי לקו בשפעת העופות מהזן האלים H5N1. בעקבות כך הושמדו כאמצעי בטיחות כל העופות בפינת החי.

שני העופות, מסוג אמו, נמצאו מתים בפינת החי של קיבוץ עין גדי. מוקדם יותר נמסר מהשירות הווטרינרי של משרד החקלאות שלא ניתן עדיין לקבוע אם מדובר בזן האלים של המחלה, העלול לפגוע גם בבני אדם, או בזן אחר, אך כעת אושר כי מדובר בזן האלים. ההערכה היא, כי המחלה נישאה אל פינת החי של הקיבוץ באמצעות עופות נודדים.

אנשי השירות החלו לבצע פעולות למניעת התפשטות המחלה. יצוין, כי משק העופות הקרוב נמצא במרחק של 12.5 קילומטרים וכי יבוצעו בו בדיקות מעבדתיות כדי לשלול אפשרות שהמחלה הגיעה גם לשם. אנשי השירות החלו בפעולות להשמדת העופות בפינת החי של הקיבוץ. ככל הידוע, מדובר בהתפרצות נקודתית של המחלה. בפינת החי ישנם מעט בעלי כנף. ההערכה היא שמספרם אינו עולה על 20, בהם טווסים ותוכים. מהקיבוץ נמסר, כי מראשית השבוע, לאחר מות שני עופות האמו, לא נצפתה תמותה במקום.

בישראל זכורות שלוש התפרצויות של המגפה בעשור הנוכחי. הראשונה היתה בחורף של שנת 2006, ובגלל ההתפרצות, הושמדו מאות אלפי עופות בלולים בנגב וביישובים בפרוזדור ירושלים. שנה לאחר מכן התגלתה המחלה בלול בגן ילדים בבנימינה, וב-2008 היא התגלתה בחוות לולים בקיבוץ עין שמר. במקרים אלו, נעשתה השמדה מבוקרת, מצומצמת הרבה יותר מההתפרצות שהיתה ב-2006.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully